Op zoek naar BIG-opleidingen?
De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie
De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie
Na afloop van de cursus zijn de deelnemers vertrouwd met het waarnemen van fysieke verschijnselen die zich bij de cliënt voordoen en hebben zij geleerd díe vragen te stellen die het proces van ‘belichaming’ bij de cliënt versterken. Zij hebben ervaren hoe deze aanvullende wijze van kijken en werken de...
Deze cursus is vol. Er zijn nog andere data beschikbaar waarvoor inschrijven wel mogelijk is.
In deze verdiepingscursus wordt veel aandacht besteed aan de wijze waarop het systeem en de therapeut betekenis geven aan problemen.
Deze cursus is reeds gestart. Er zijn nog andere data beschikbaar waarvoor inschrijven wel mogelijk is.
Na afloop van deze cursus is uw psychiatrische kennis op het gebied van de diagnostiek en differentiaal diagnostiek bij ouderen vergroot.
In de cursus komen de subtypen van dementie aan de orde zoals M. Alzheimer, Dementie met Lewy Bodies, Vasculaire dementie en Frontaalkwabdementie.
De oplossingsgerichte therapie is ontwikkeld in het Brief Family Therapy Center in Milwaukee (VS). In deze therapie richt de therapeut zich niet op het probleem, maar gaat samen met de cliënt op zoek naar oplossingen.
Het zelfstandig leren uitvoeren van een kordurende behandeling bij kinderen en jongeren.
Na afloop van de cursus zijn de deelnemers vertrouwd met de principes, vaardigheden en methodieken van oplossingsgerichte therapie bij kinderen, jeugdigen en gezinnen.
Bij persoonlijkheidsonderzoek kun je informatie putten uit de antwoorden op vragenlijsten uit verschillende persoonlijksheidstesten. Maar hoe zorg je voor verantwoord diagnostisch denken en handelen, gebruik makend van zoveel mogelijk verschillende informatiebronnen.
De psychopathologie van (zeer) jonge kinderen komt in deze cursus uitgebreid aan de orde.
Bij onderzoek van een (zeer) jong kind wordt voor het eerst meer systematisch diagnostisch gekeken naar het kind en de gezinscontext.