Systeemtherapie: inleiding BLENDED
Contextueel en multicultureel
RINO amsterdam introduceert als eerste in Nederland de blended opleiding Systeemtherapie: inleiding.
Contextueel en multicultureel
RINO amsterdam introduceert als eerste in Nederland de blended opleiding Systeemtherapie: inleiding.
met aandacht voor kind en jeugd
In de behandeling van GAS wordt cognitieve gedragstherapie (CGT) vaak als de belangrijkste evidence-based therapie gezien. Echter, voor een groep cliënten blijkt deze aanpak onvoldoende effectief.
achtergronden, diagnostiek en behandeling
Sensorische informatieverwerking speelt een essentiële rol in de sensomotorische en sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen.
Een krachtig gesprek dat gezinnen in beweging zet.
Lange wachttijden in de jeugd-ggz kunnen leiden tot verergering van klachten en verminderd vertrouwen in de zorg.
Een kindertekening vertelt vaak meer dan duizend woorden
Het zijn de eerste cadeautjes voor ouders: kindertekeningen! Maar wat kunnen we met dat eerste gekras? Zegt het iets over de ontwikkeling van een kind? Of over de beleving? In iedere levensfase van een kind kunnen tekeningen een verhaal vertellen.
Ouders en begeleiders grip geven bij escalaties met hun kind of cliënt
Het gedachtengoed van Verbindend Gezag | Geweldloos Verzet kun je gebruiken bij behandeling van ernstige gedrags- of opvoedingsproblemen. Prof. Haim Omer (Tel Aviv) is de grondlegger van dit gedachtengoed.
Jij werkt het liefst zoveel mogelijk oplossingsgericht. In de praktijk ontkom je er echter vaak niet aan om ook andere, probleemoplossende methodieken of processen toe te passen.
Verbreden, Vertragen, Verdiepen en Verbinden
VEN-geaccrediteerde cursus
Volgens de Nationale Prevalentiestudie Mishandeling van Kinderen en Jongeren zijn in 2017 tussen de 26 en 37 per 1000 kinderen in Nederland mishandeld, verwaarloosd of getuige geweest van huiselijk geweld.
De oorzaken en aanpak van schoolverzuim bij kinderen en jongeren
In het onderwijs en de jeugdhulpverlening hebben professionals regelmatig te maken met kinderen, jeugd en adolescenten die om verschillende redenen (angst, somberheid, een eetstoornis, etc.) niet naar school kunnen of durven gaan en deels of volledig thuis komen te zitten.