FAQ

Op deze pagina vind je alle FAQ antwoorden op de meest gestelde vragen aan RINO amsterdam.

  • VRAGEN OVER JE AANMELDING VOOR EEN CURSUS OF OPLEIDING

  • Hoe verloopt het inschrijfproces voor een cursus/opleiding uit het nascholingsaanbod?

    Heb je een cursus gevonden binnen ons aanbod waaraan je wilt deelnemen? Na het invullen en insturen van het digitale inschrijfformulier krijg je direct een bevestiging van jouw inschrijving per mail. In deze mail brengen we je op de hoogte van het vervolg van jouw inschrijving. Houd na aanmelden je mailbox (en je ongewenste mailbox) goed in de gaten.

  • De cursus is vol, wordt deze nogmaals ingepland?

    We streven ernaar om continu een nieuwe uitvoering van een cursus in te plannen. Is de cursus vol of komen de data niet uit? Meld je dan aan voor de interesselijst via de knop ‘interesse’. Je wordt dan vrijblijvend op de hoogte gebracht zodra er een nieuwe groep is gepland.

  • Ik sta op de interesselijst voor een cursus, wat kan ik verwachten?

    Zodra er een plek vrijkomt of wanneer er een nieuwe groep gepland is, ontvang je per mail een bericht. Je kunt je dan desgewenst zelf inschrijven voor de cursus via de website.

  • Ik heb een vraag over de doelgroep, waar kan ik terecht?

    Als je twijfels hebt of jouw (voor)opleiding en werkervaring voldoende aansluit bij de doelgroep van een cursus kun je contact met ons opnemen. Dat kan via het contactformulier, via info@rino.nl of telefonisch via 020-6250803. Vermeld daarbij de volledige titel van de cursus. Vraag bij telefonisch contact naar een coördinator of het hoofd van de afdeling nascholing.

  • Kan een cursus of opleiding ook op onze eigen locatie verzorgd worden?

    Het is mogelijk om een cursus of opleiding uit ons aanbod Incompany te verzorgen. Bezoek onze website voor meer informatie: www.rino.nl/incompany, ook als je opzoek bent naar maatwerk.

  • Waar vind ik het lesmateriaal voor de cursus?

    Circa een maand voor de cursus ontvang je de bevestiging en krijg je toegang tot de digitale leeromgeving via jouw persoonlijke mijn□RINO dashboard. Op het dashboard staat een overzicht van alle opleidingen/cursussen die je hebt gevolgd en gaat volgen bij RINO amsterdam, onder de knop lesmateriaal vind je alle benodigde informatie.

  • Gaat de cursus/opleiding door?

    De doorgang hangt af van het aantal deelnemers dat zich heeft ingeschreven. Ongeveer vier weken voor aanvang word je geïnformeerd. Wanneer het besluit eerder wordt genomen, zijn wij je graag snel van dienst en zullen wij je eerder informeren.

  • INLOGGEN

  • Ik heb problemen met inloggen, waar kan ik terecht?

    Door middel van het supportformulier kun je contact opnemen via: https://bit.ly/RINO-support.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

    Je kunt een wachtwoordwijziging aanvragen via deze link. Als je binnen 5 minuten geen mail in je inbox ziet, controleer dan ook je ongewenste mail of de tab "overige" als je een Hotmail-, Live- of Outlook-adres gebruikt. Als ook daar geen mail staat, vul dan het supportformulier in via: https://bit.ly/RINO-support.

  • Ik kan wel inloggen op mijn•RINO, maar niet doorklikken naar Moodle, waar kan ik dat doorgeven?

    Vul het supportformulier in via: https://bit.ly/RINO-support.

  • Ik kan wel inloggen in mijn•RINO en Moodle, maar niet bij mijn cursusmateriaal, wat moet ik doen?

    Als jouw cursus over meer dan een maand begint, is het materiaal nog niet beschikbaar, bij voldoende animo wordt het materiaal 4 weken voor aanvang beschikbaar gesteld, daar zal je per e-mail bevestiging van ontvangen.

    Als je deze bevestiging al hebt ontvangen en je kunt nog steeds niet bij het lesmateriaal (moodle), vul dan het supportformulier in via https://bit.ly/RINO-support.

  • Ik wil graag mijn mailadres wijzigen, waar kan ik dat doorgeven?

    Stuur een mail naar helpdesk@rino.nl. Zij kunnen je mailadres wijziging in jouw mijn•RINO.

  • FACTURATIE EN BETALINGEN

  • Kan ik in termijnen betalen?

    Iedere cursus kan standaard op factuur met een betalingstermijn van 21 dagen of met een automatische incasso worden betaald. De automatische incasso kan alleen afgegeven worden voor een privé bankrekening.

    Indien je tijdens het inschrijven de optie voor automatische incasso selecteert, zie je bij de optie betalingstermijnen het aantal incassotermijnen.

  • Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?

    De factuur wordt ongeveer 4 weken voor aanvang van de cursus verstuurd. Mocht je de factuur eerder willen ontvangen neem dan contact op met boekhouding@rino.nl.

  • ZIEKTE EN AFWEZIGHEID

  • Ik ben ziek op de dag van de cursus, hoe geef ik dit door?

    Ziekmeldingen kunnen, bij voorkeur vóór aanvang van de cursusdag, worden doorgegeven via info@rino.nl

  • Ik kan niet alle lesdagen aanwezig zijn, wat nu?

    Voor de meeste cursussen geldt een aanwezigheidseis van 90% tot 100%. In het geval dat je niet aan deze eis kan voldoen, door ziekte of om een andere reden, geef dit dan zo snel mogelijk aan. In overleg met de RINO amsterdam en de docent kan dan een passende oplossing gezocht worden. Denk hierbij aan een vervangende opdracht of het inhalen van een of meerdere lesdagen bij een latere uitvoering. Hieraan zijn wel kosten verbonden die afhankelijk zijn van de grootte en aard van het verzuim.

  • VOORWAARDEN

  • Wat zijn de cursusvoorwaarden?

    Je vindt onze algemene voorwaarden en annuleringsregeling op onze website: Voorwaarden | RINO

  • CERTIFICAAT EN ACCREDITATIES

  • Wanneer krijg ik mijn certificaat?

    Je ontvangt het certificaat ongeveer vier weken na de laatste lesdag wanneer je hebt voldaan aan de aanwezigheidsverplichting, eventuele eindopdrachten met succes hebt voltooid en de betaling volledig is ontvangen. Je ontvangt een mail wanneer je certificaat klaar staat in de digitale omgeving.

  • Is er accreditatie aangevraagd voor mijn registratie?

    Op de website vind je bij de cursus een overzicht van de accreditaties die gelden voor de desbetreffende uitvoering. Klik hiervoor op ‘Data en accreditaties’. Ben je op zoek naar cursussen die passen bij jouw registratie ga dan naar accreditaties.

  • OVER DE LOCATIE

  • Hoe kom ik bij RINO amsterdam?

    De RINO-cursussen vinden plaats op de locatie op het Leidseplein 5, Amsterdam. Op onze website vind je een routebeschrijving naar onze leslocatie.

  • Is de locatie toegankelijk voor mindervaliden?

    Ja, er is een lift aanwezig in ons pand, maar niet alle lokalen zijn toegankelijk via de lift. We willen je daarom vragen van tevoren contact met ons op te nemen via info@rino.nl, zodat wij de juiste voorbereidingen kunnen treffen.

  • Is er een kantine of restaurant aanwezig?

    Nee, maar RINO amsterdam ligt in het stadscentrum waar veel leuke plekken zijn voor de lunch. Daarnaast kun je bij mooi weer op ons dakterras terecht om je zelf meegebrachte lunch te nuttigen.

  • OVERIGE VRAGEN

  • Ik wil graag jullie digitale nieuwsbrief ontvangen, waar kan ik mij hiervoor aanmelden?

    Aanmelden voor onze digitale nieuwsbrief en digitale brochure kan hier: https://c.spotler.com/ct/m17/k1/7eqBSi1r5GKmOUHKGI0ayK13pzZzWMhVpZ_N-Wsu38yC4ZT_4H7CxWjB0QeKL5jV/kvkTmkXgBwhSCng

  • Ik wil graag een vacature van onze organisatie delen op jullie website, is dit mogelijk?

    Het is helaas niet mogelijk om op onze website of algemene LinkedInpagina een vacature te plaatsen. Op onze website staan vacatures gepubliceerd die gaan over een opleidingsplaats binnen een praktijkinstelling. 

    Voor overige vacatures is het mogelijk om lid te worden van de Linkedingroep van RINO amsterdam zodat daar deze vacature gedeeld kan worden binnen het ledennetwerk.  

    De link naar de LinkedIngroep: https://www.linkedin.com/groups/2830627/

  • Ik zou graag het BIG Magazine willen ontvangen, waar kan ik aanmelden?

    Het BIG Magazine wordt uitgegeven voor en door betrokkenen van de BIG opleidingen bij RINO amsterdam. Je kunt je abonneeverzoek indienen via redactie@rino.nl.

  • Waar kan ik tips ter verbetering of een klacht melden?

    Jouw mening is waardevol voor ons. We vinden het fijn dat je met ons meedenkt. Voor alle tips en tops zijn we te allen tijde bereikbaar via info@rino.nl.

    Heb je een vraag die niet in deze FAQ staat opgenomen? Je kunt contact met ons opnemen via info@rino.nl.