Autisme in de puberteit
Autist en puber... of puber en autist?
Arbeid- en Organisatiepsychologen zijn dé professionals en deskundigen op het gebied van mens, werk en organisatie. Ze houden zich bezig met personeelsselectie, loopbaanontwikkeling, training, coaching, management, werkstress, ziekteverzuim, counseling, sociale werkvoorziening en beroepskeuze; kortom met alles wat met arbeid te maken heeft.
Psychologen van Arbeid en Gezondheid bevorderen het welzijn en de gezondheid binnen arbeidssituaties. Zij bieden zorg gericht op het welbevinden op het werk: motivatie, vitaliteit, effectiviteit, productiviteit en werkplezier. Zij hebben kennis en deskundigheid van werk en psychische gezondheid, en werken op het snijvlak van beide disciplines.
Kortom, zij zijn dé experts waar het gaat om het verbeteren van de individuele gezondheid en het verbeteren van werk. Werknemers die zich ontwikkelen en organisatiedoelen die worden bereikt: daarvoor maakt de Psycholoog Arbeid en Gezondheid NIP zich sterk.
Autist en puber... of puber en autist?
Contextueel en multicultureel
RINO amsterdam introduceert als eerste in Nederland de blended opleiding Systeemtherapie: inleiding.
Een krachtig gesprek dat gezinnen in beweging zet.
Lange wachttijden in de jeugd-ggz kunnen leiden tot verergering van klachten en verminderd vertrouwen in de zorg.
Een hands-on verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere opvoedprofessionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?
door effectief begeleidersgedrag
Aan schoolpsychologen en orthopedagogen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.
van (on)macht naar kracht!
Schoolteams worstelen met gedrag van leerlingen. Leraren voelen zich in de aanpak van probleemgedrag vaak klem zitten tussen twee uitersten: aan de ene kant is er corrigeren, toespreken, dreigen, straffen, een contract opstellen in de hoop om grip te krijgen op het gedrag van de leerling.
Verbreden, Vertragen, Verdiepen en Verbinden
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen