Systeemtherapie: inleiding BLENDED
Contextueel en multicultureel
RINO amsterdam introduceert als eerste in Nederland de blended opleiding Systeemtherapie: inleiding.
In het register van klinisch psychologen en het register van klinisch neuropsychologen staan ruim 2000 professionals ingeschreven. De herregistratietermijn is 5 jaar.Om voor herregistratie in aanmerking te komen moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. Een daarvan is het gevolgd hebben van minimaal 100 uur geaccrediteerde bij- en nascholing.
Vanaf 1 september 2017 komen ook literatuurstudie en studieactiviteiten in aanmerking voor accreditatie van de FGzPt. Dan treedt namelijk de gewijzigde Kaderregeling Accreditatie Herregistratie in werking. Cursussen die na deze tijd geaccrediteerd zijn kunnen dus een hoger aantal punten toegekend hebben gekregen. De FGzPt heeft aangegeven accreditaties die voor 1 september 2017 zijn afgegeven niet te herwaarderen op basis van de nieuwe regels.
Contextueel en multicultureel
RINO amsterdam introduceert als eerste in Nederland de blended opleiding Systeemtherapie: inleiding.
Van inzicht naar impact
Heb jij in je werk te maken met kinderen die moeite hebben met rekenen? Of wil je meer leren over hoe je kinderen met dyscalculie effectief kunt onderzoeken en ondersteunen?
met aandacht voor kind en jeugd
In de behandeling van GAS wordt cognitieve gedragstherapie (CGT) vaak als de belangrijkste evidence-based therapie gezien. Echter, voor een groep cliënten blijkt deze aanpak onvoldoende effectief.
achtergronden, diagnostiek en behandeling
Sensorische informatieverwerking speelt een essentiële rol in de sensomotorische en sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen.
Een krachtig gesprek dat gezinnen in beweging zet.
Lange wachttijden in de jeugd-ggz kunnen leiden tot verergering van klachten en verminderd vertrouwen in de zorg.
Een kindertekening vertelt vaak meer dan duizend woorden
Het zijn de eerste cadeautjes voor ouders: kindertekeningen! Maar wat kunnen we met dat eerste gekras? Zegt het iets over de ontwikkeling van een kind? Of over de beleving? In iedere levensfase van een kind kunnen tekeningen een verhaal vertellen.
Basiskennis voor alle hulpverleners
Waar gaat seksueel misbruik eigenlijk over? Hoezo plegen mensen seksueel misbruik? Waarom kan het zoveel schade aanrichten? En waar liggen de sleutels voor herstel? Deze en vele andere vragen worden tijdens de masterclass beantwoord.
voor hulpverleners die werken met chronisch getraumatiseerde kinderen
Hoe kunnen we getraumatiseerde kinderen het best helpen herstellen en (opnieuw) vertrouwen geven in zichzelf en in anderen? De therapeuten die Tem je Draak hebben bedacht, ontwikkelden een speels groepsaanbod, zodat kinderen van en met elkaar kunnen werken aan herstel.
Traumasensitief kijken naar ouderschap
Als kinderen traumatische ervaringen meemaken kan dat een groot effect hebben op hun welzijn en functioneren, maar ook op dat van hun ouders.
door effectief begeleidersgedrag
Aan schoolpsychologen en orthopedagogen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.