Kinderen/jongeren met Aanhoudende Lichamelijke Klachten (ALK)
een integratief behandelmodel
een integratief behandelmodel
als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen
Aan schoolpsychologen wordt geregeld advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.
Diagnostiek en behandeling bij encopresis en enuresis
wat zit er nu eigenlijk tussen de oren?
Cliënten met aanhoudende lichamelijke klachten (ALK) stuiten op veel onbegrip uit hun omgeving. Artsen, psychologen en andere behandelaars maken deel uit van die omgeving; ze zitten vaak met hun handen in het haar bij deze omvangrijke cliëntencategorie.
Eendaagse cursus, openingsmodule. Patiënten met zwakbegaafdheid
CPTSS en persoonlijkheidsproblematiek bij mensen met zwakbegaafdheid
(Langdurige) blootstelling aan traumatische gebeurtenissen laat vaak sporen na, zeker wanneer we het hebben over vroegkinderlijk trauma.
Een verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere professionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?
vervolgcursus
Op elke school zitten leerlingen die veel moeite hebben met rekenen. Ook weten we dat de rekenvaardigheden bij een deel van de leerlingen na de coronapandemie op een lager niveau ligt dan daarvoor. De aard en de oorzaken van rekenproblemen zijn divers.
Helpers en Helden