Kinderen/jongeren met Aanhoudende Lichamelijke Klachten (ALK)
een integratief behandelmodel
een integratief behandelmodel
als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen
Aan schoolpsychologen wordt geregeld advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.
Diagnostiek en behandeling bij encopresis en enuresis
kinderen en ouderschap na scheiding
Een verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere professionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?
van (on)macht naar kracht!
Schoolteams worstelen met gedrag van leerlingen. Leraren voelen zich in de aanpak van probleemgedrag vaak klem zitten tussen twee uitersten: aan de ene kant is er corrigeren, toespreken, dreigen, straffen, een contract opstellen in de hoop om grip te krijgen op het gedrag van de leerling.
Verbreden, Vertragen, Verdiepen en Verbinden
achtergronden, diagnostiek en behandeling
Sensorische informatieverwerking speelt een essentiële rol in de sensomotorische en sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen. Als de sensorische informatieverwerking niet goed verloopt, kunnen uiteenlopende problemen ontstaan.
eenjarige opleiding tot STW conform register NVRG 100 uurs-cursus inclusief supervisie