Vermoedens van kindermishandeling en huiselijk geweld
Ouder- en kindgericht werken bij ingrijpende jeugdervaringen
Ouder- en kindgericht werken bij ingrijpende jeugdervaringen
achtergronden, diagnostiek en behandeling
Sensorische informatieverwerking speelt een essentiële rol in de sensomotorische en sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen. Als de sensorische informatieverwerking niet goed verloopt, kunnen uiteenlopende problemen ontstaan.
voor hulpverleners die werken met chronisch getraumatiseerde kinderen
Hoe kunnen we getraumatiseerde kinderen het best helpen herstellen en (opnieuw) vertrouwen geven in zichzelf en in anderen? De therapeuten die Tem Je Draak hebben bedacht, ontwikkelden een speels groepsaanbod, zodat kinderen van en met elkaar kunnen werken aan herstel.
Tweedaagse cursus
Voor getraumatiseerde kinderen zijn er in Nederland nu evidence based traumabehandelingen beschikbaar, zoals EMDR en TF-CBT. In de literatuur en klinische praktijk valt op dat er een doelgroep kinderen is die niet goed in traumabehandeling komt.
bij kinderen en jongeren
effectief voor de behandeling van PTSS
Trauma Focused Cognitive Behavioral Therapy (TF-CBT) is een geprotocolleerd behandelprogramma ontwikkeld door Cohen, Mannarino en Deblinger in 2006. Het is op basis van o.a. een Nederlands onderzoek gekwalificeerd als bewezen effectieve behandeling van PTSS.
VEN-geaccrediteerde cursus
Veel kinderen en jongeren worden tijdens hun leven blootgesteld aan één of meer traumatische gebeurtenissen voordat zij hun 18e levensjaar bereiken.
eenjarige opleiding tot STW conform register NVRG 100 uurs-cursus inclusief supervisie
Er is steeds meer interesse voor de Polyvagaaltheorie. In deze driedaagse training krijg je meer kennis over en vaardigheid in de Polyvagaaltheorie en de toepassing in de hulpverleningspraktijk.
Hoe ondersteun je een school na een steekpartij door een leerling, het plotseling overlijden van een leraar of een ernstig busongeluk tijdens een schoolexcursie? Wat doe je met een vraag van school over suïcidesignalen bij leerlingen of dreiging van geweld?