Geweldloos verzet en nieuwe autoriteit
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
Integratieve behandeling van angst, depressie en persoonlijkheidsstoornissen
Een affectfobie is een (onbewuste) angst voor verlangens en gevoelens. Om deze interne fobie te behandelen, wordt steeds vaker Affect Fobie Therapie (AFT) ingezet.
Executieve functies, de regelfuncties van ons gedrag, staan de laatste jaren sterk in de belangstelling. Maar wat bedoelen we ermee? En welke effecten hebben executieve functies op het leren en het gedrag van jongeren tussen 12 en 18 jaar?
Praktische aanvulling op de cursus AFT en Vaktherapie
Deze cursus biedt een verdere verfijning en verdieping van theorie en praktijk van AFT en Vaktherapie. Je werkt aan jouw ontwikkeling als AFT-vaktherapeut en krijgt feedback op door jou uitgevoerde AFT-behandelingen middels o.a. groepssupervisie.
interdisciplinaire benaderingen in onderwijs en zorg voor lhbtiq+ jongeren
In afgelopen jaren is er een toename van de zichtbaarheid van transgender en non-binaire personen in onze maatschappij. Op social media, in kranten en op tv komt het onderwerp meer en meer aan bod. Soms in genuanceerde vorm, maar minstens net zo vaak op polariserende wijze.
van (on)macht naar kracht!
Schoolteams worstelen met gedrag van leerlingen. Leraren voelen zich in de aanpak van probleemgedrag vaak klem zitten tussen twee uitersten: aan de ene kant is er corrigeren, toespreken, dreigen, straffen, een contract opstellen in de hoop om grip te krijgen op het gedrag van de leerling.
Autist en puber... of puber en autist?
Doel van dit onderwijs is een gedegen kennismaking met de Transference Focused Psychotherapy (TFP), een vorm van psychoanalytische psychotherapie ontwikkeld voor patiënten met een borderline persoonlijkheidsorganisatie (BPO).
Ouders en begeleiders grip geven bij escalaties met hun kind of client
Het gedachtengoed van Verbindend Gezag | Geweldloos Verzet kun je gebruiken bij behandeling van ernstige gedrags- of opvoedingsproblemen. Prof. Haim Omer (Tel Aviv) is de grondlegger van dit gedachtengoed.