Autisme in de puberteit
Autist en puber... of puber en autist?
Autist en puber... of puber en autist?
Van inzicht naar impact
Heb jij in je werk te maken met kinderen die moeite hebben met rekenen? Of wil je meer leren over hoe je kinderen met dyscalculie effectief kunt onderzoeken en ondersteunen?
Een hands-on verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere opvoedprofessionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?
Bijdragen aan veerkracht, heling en herstel
Mensen met traumatische of ingrijpende levenservaringen benoemen feilloos welke persoon voor hem of haar een positief verschil heeft gemaakt. Wat kunnen we van hen leren?
door effectief begeleidersgedrag
Aan schoolpsychologen en orthopedagogen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.
De oorzaken en aanpak van schoolverzuim bij kinderen en jongeren
In het onderwijs en de jeugdhulpverlening hebben professionals regelmatig te maken met kinderen, jeugd en adolescenten die om verschillende redenen (angst, somberheid, een eetstoornis, etc.) niet naar school kunnen of durven gaan en deels of volledig thuis komen te zitten.
Begeleiding en coaching van leerlingen, leerkrachten, ouders en teams
alleen incompany aan te vragen
De afgelopen jaren ziet men toenemende belangstelling voor de oplossingsgerichte benadering: het wordt veel ingezet in therapie, coaching, management, organisatie-advies en natuurlijk ook in het onderwijs.