Geweldloos verzet en nieuwe autoriteit
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
Topdocent Dirk Hermans neemt je drie dagen lang mee in de basisprincipes van één van de meest effectieve therapeutische methoden. Tijdens de cursus wordt exposure voorgesteld als een transdiagnostisch behandelprincipe, waarvan de kern gelegen is in het ombuigen van problematische vermijding.
van (on)macht naar kracht!
Schoolteams worstelen met gedrag van leerlingen. Leraren voelen zich in de aanpak van probleemgedrag vaak klem zitten tussen twee uitersten: aan de ene kant is er corrigeren, toespreken, dreigen, straffen, een contract opstellen in de hoop om grip te krijgen op het gedrag van de leerling.
als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen
Aan schoolpsychologen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.
Een verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere professionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?
Cognitieve gedragstherapie in de context van de huisarstenpraktijk
In deze praktische cursus gedragstherapie voor gedragstherapeutisch werkers POH-GGZ maken de deelnemers kennis met de gedragstherapeutische manier van denken en doen.
Hoe ondersteun je een school na een steekpartij door een leerling, het plotseling overlijden van een leraar of een ernstig busongeluk tijdens een schoolexcursie? Wat doe je met een vraag van school over suïcidesignalen bij leerlingen of dreiging van geweld?
van 6 tot 18 jaar