Het volledige aanbod in één oogopslag

Op zoek naar BIG-opleidingen?

De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie

Resultaten 1-10 van de 37

Mentaliseren bij borderline problematiek

inleiding basisprincipes MBT

Continue
(alléén incompany aan te vragen)

Op deze cursus kan men alleen intekenen wanneer men de introductie-cursus borderline problematiek heeft gevolgd. Cliënten met borderline-problematiek zijn niet goed in staat om te ‘mentaliseren’. Mentalisation Based Treatment (MBT) is een behandelmethode die inmiddels zeer gangbaar is.

Gedragstherapie en cognitieve therapie: verdieping (voor volwassenen)

zelfstandig cognitieve gedragstherapeutische behandelingen uitvoeren

31 Aug 2020 - 25 Jan 2021
(70-uurs verdiepingscursus VGCt)

Cursisten maken kennis met de uitgangspunten van de gedragstherapie en cognitieve therapie.

Eetstoornissen bij volwassenen

Signaleren en begeleiden

27 Mrt 2020 - 27 Mrt 2020
(eendaagse cursus)

Na afloop van deze cursusdag hebben de cursisten handvatten m.b.t. signalering, doorvragen, overbrugging en doorverwijzing van volwassenen met (een vermoeden van) een eetstoornis.

Affective neuroscience en de vier grote psychotherapiestromingen

onderdeel B1 van de leergang Affective Neuroscience

Wordt gepland begin 2020
(eendaagse cursus)

Affective Neuroscience, en speciaal het werk van Jaak Panksepp en Mark Solms, wordt steeds meer gezien als wetenschappelijke ‘onderlegger’ voor psychodiagnostiek en psychotherapeutische behandelingen.

Affective Neuroscience: behandelpraktijk en lespraktijk

onderdeel B2 van de leergang Affective Neuroscience

Wordt gepland voorjaar 2020
(tweedaagse cursus)

Affective Neuroscience, en speciaal het werk van Jaak Panksepp en Mark Solms, wordt steeds meer gezien als wetenschappelijke ‘onderlegger’ voor psychodiagnostiek en psychotherapeutische behandelingen.

Affective Neuroscience: introductiecursus

onderdeel A van de leergang Affective Neuroscience

Wordt gepland later najaar 2019
( blended cursus van 1 lesdag en een online gedeelte)

De leergang Affective Nueroscience is in eerste instantie bedoeld voor ervaren docenten van de BIG-opleidingen tot psychotherapeut, klinisch psycholoog en klinisch neuropsycholoog. Geïnteresseerde opleiders van de opleiding tot GZ-psycholoog en psychiater zijn eveneens welkom.

Kom maar op - ik ben Top! No Prob, ik kom voor mezelf op!

Assertiviteitstraining op basis van het PrOP model, voor kinderen van 9 tot 16...

03 Apr 2020 - 03 Apr 2020
(eendaagse train-de-trainer)

In 2010 verscheen het stappenplan ‘Kortdurende psychologische interventies voor de eerste lijn’ bij kinderen en jongeren (Debruyne et al, 2010). Dit model is generalistisch en richt zich op psychische problemen bij kinderen en jongeren.

Motiveren tot ACTiveren voor vaktherapeuten

begeleiden van voornemen naar doen

23 Nov 2021 - 07 Dec 2021
(tweedaagse cursus)

In de cursus ‘Motiveren tot activeren’ zal een link gelegd worden met het gedachtegoed uit Act! (3e generatie gedragstheorie) en gewerkt worden aan: Overtuigen –versus – open vragen stellen, Reflectief luisteren, Ambivalentie vergroten, Verandertaal uitlokken, Omgaan met (neg) zelfbeeld, Oefenen met...

Bij voldoende belangstelling wordt er een datum gepland.
(cursus van een halve dag)

Het psychiatrisch onderzoek heeft een belangrijke plaats in de diagnostiek van psychische stoornissen bij mensen met zwakbegaafdheid of een lichte verstandelijke beperking.

24 Mrt 2020 - 07 Apr 2020
(tweedaagse cursus)

Deze cursus vormt een verdieping op de basiscursus ‘Omgaan met vermoedens van kindermishandeling en huiselijk geweld’. Hoe te communiceren met ouders en kinderen over ‘moeilijke onderwerpen’ zoals mishandeling, misbruik, verwaarlozing of geweld in de thuissituatie.

Contact