Zindelijkheidsproblemen: de schaamte en radeloosheid doorbreken
Diagnostiek en behandeling bij encopresis en enuresis
Het Accreditatie Bureau Cluster 1 (ABC1) is het accreditatiebureau voor huisartsen, specialisten ouderengeneeskunde en artsen voor verstandelijk gehandicapten. Ook voert het ABC1 het secretariaat voor het Accreditatie Bureau Algemene Nascholing (ABAN) en het Accreditatie Bureau Format E-learning (ABFE). Het ABAN en het ABFE zijn samenwerkingsverbanden tussen het ABC1, de accreditatiecommissies van de medisch specialisten (cluster 2) en het Accreditatiebureau Sociale Geneeskunde (cluster 3).
Diagnostiek en behandeling bij encopresis en enuresis
kinderen die speciale aandacht nodig hebben
kinderen en ouderschap na scheiding
Levensvaardigheden voor het vergroten van welbevinden en veerkracht
Loop je ook aan tegen de hoge werkdruk in school, de complexe gedragsvragen van leerlingen, to-do list die oneindig is, en weet je ook wel dat je het anders zou willen, maar weet je niet hoe?
CPTSS en persoonlijkheidsproblematiek bij mensen met zwakbegaafdheid
(Langdurige) blootstelling aan traumatische gebeurtenissen laat vaak sporen na, zeker wanneer we het hebben over vroegkinderlijk trauma.
kinderen die speciale aandacht nodig hebben
e-learning en online lesdag
In deze 4-daagse cursus wordt gestart met een 3-daagse basiscursus waar het fundament gelegd zal worden voor de oplossingsgerichte manier van denken en werken. Na de driedaagse basiscursus volgt een verdiepende dag waarbij gekozen kan worden uit verschillende onderwerpen.
samen werken aan gedragsverandering
voor hulpverleners die werken met chronisch getraumatiseerde kinderen
Hoe kunnen we getraumatiseerde kinderen het best helpen herstellen en (opnieuw) vertrouwen geven in zichzelf en in anderen? De therapeuten die Tem Je Draak hebben bedacht, ontwikkelden een speels groepsaanbod, zodat kinderen van en met elkaar kunnen werken aan herstel.
vervolgcursus
Op elke school zitten leerlingen die veel moeite hebben met rekenen. Ook weten we dat de rekenvaardigheden bij een deel van de leerlingen na de coronapandemie op een lager niveau ligt dan daarvoor. De aard en de oorzaken van rekenproblemen zijn divers.