Integratieve persoonlijkheidsdiagnostiek
Een praktijkcursus
Een praktijkcursus
Topdocent Dirk Hermans neemt je drie dagen lang mee in de basisprincipes van één van de meest effectieve therapeutische methoden. Tijdens de cursus wordt exposure voorgesteld als een transdiagnostisch behandelprincipe, waarvan de kern gelegen is in het ombuigen van problematische vermijding.
8 stappen om de diagnostische validiteit te vergroten
Met toenemende globalisering en migratiestromen krijg je als diagnosticus steeds meer te maken met complexe persoonlijkheidsdiagnostiek bij migranten en etnische minderheden.
Een psychotherapeutisch perspectief op persoonlijkheidspathologie
Schematherapie is een nationaal en internationaal wetenschappelijk bewezen effectieve vorm van psychotherapie voor mensen met persoonlijkheidsproblematiek of andere langdurige klachten.
Handvatten voor passende begeleiding
Hoogsensitiviteit (HSP) is een persoonlijkheidskenmerk dat lang niet altijd wordt gesignaleerd bij volwassenen die kampen met spanningsklachten, burn-out, paniekaanvallen, zelfkritiek en een laag zelfbeeld.
In deze eendaagse workshop staan Prof. dr. Ad de Jongh en drs.
leren interviewen op 2 niveaus van persoonlijkheidsfunctioneren
Er is toenemende aandacht voor meer dimensioneel kijken naar persoonlijkheidsfunctioneren. Het vaststellen of er sprake is van een persoonlijkheidsstoornis kan worden voorafgegaan door het dimensioneel én kwantitatief vaststellen van structureel persoonlijkheidsfunctioneren.
Er is steeds meer interesse voor de Polyvagaaltheorie. In deze driedaagse training krijg je meer kennis over en vaardigheid in de Polyvagaaltheorie en de toepassing in de hulpverleningspraktijk.
Neuropsychologische diagnostiek en intelligentiediagnostiek
In deze cursus leer je als diagnosticus het beoordelen en uitvoeren van neuropsychologisch onderzoek en intelligentiediagnostiek.
Een verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere professionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?