Het Krachtgesprek bij kinderen, jongeren en hun gezin
Een krachtig gesprek dat gezinnen in beweging zet.
Lange wachttijden in de jeugd-ggz kunnen leiden tot verergering van klachten en verminderd vertrouwen in de zorg.
Een krachtig gesprek dat gezinnen in beweging zet.
Lange wachttijden in de jeugd-ggz kunnen leiden tot verergering van klachten en verminderd vertrouwen in de zorg.
Autist en puber... of puber en autist?
Een hands-on verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere opvoedprofessionals en natuurlijk ook ouders met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?
door effectief begeleidersgedrag
Aan schoolpsychologen en orthopedagogen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.
van (on)macht naar kracht!
Schoolteams worstelen met gedrag van leerlingen. Leraren voelen zich in de aanpak van probleemgedrag vaak klem zitten tussen twee uitersten: aan de ene kant is er corrigeren, toespreken, dreigen, straffen, een contract opstellen in de hoop om grip te krijgen op het gedrag van de leerling.
Verbreden, Vertragen, Verdiepen en Verbinden
eenjarige opleiding tot STW conform register NVRG 100 uurs-cursus inclusief supervisie
kinderen en ouderschap na scheiding
Begeleiding en coaching van leerlingen, leerkrachten, ouders en teams
alleen incompany aan te vragen
De afgelopen jaren ziet men toenemende belangstelling voor de oplossingsgerichte benadering: het wordt veel ingezet in therapie, coaching, management, organisatie-advies en natuurlijk ook in het onderwijs.
van 6 tot 18 jaar