Cursus suïcidepreventie
risicotaxatie en rapportage
risicotaxatie en rapportage
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
Een krachtig gesprek dat gezinnen in beweging zet.
Lange wachttijden in de jeugd-ggz kunnen leiden tot verergering van klachten en verminderd vertrouwen in de zorg.
Een kindertekening vertelt vaak meer dan duizend woorden
Het zijn de eerste cadeautjes voor ouders: kindertekeningen! Maar wat kunnen we met dat eerste gekras? Zegt het iets over de ontwikkeling van een kind? Of over de beleving? In iedere levensfase van een kind kunnen tekeningen een verhaal vertellen.
Basiskennis voor alle hulpverleners
Waar gaat seksueel misbruik eigenlijk over? Hoezo plegen mensen seksueel misbruik? Waarom kan het zoveel schade aanrichten? En waar liggen de sleutels voor herstel? Deze en vele andere vragen worden tijdens de masterclass beantwoord.
Eendaagse basiscursus voor professionals in de VG-zorg
Termen uit de ggz roepen bij veel medewerkers in de verstandelijk gehandicaptenzorg koudwatervrees op. Toch is het niet alleen nuttig maar ook nodig wanneer de medewerkers een zekere basiskennis over psychiatrie bezitten.
Traumasensitief kijken naar ouderschap
Als kinderen traumatische ervaringen meemaken kan dat een groot effect hebben op hun welzijn en functioneren, maar ook op dat van hun ouders.
binnen de behandeling van patiënten met een psychische stoornis en een laag IQ
Met behulp van de TA en de hechtingstheorie werken aan een meer veilige hechting van cliënten
Er zijn veel raakvlakken tussen de Transactionele Analyse en de hechtingstheorie. Ze verrijken en verdiepen elkaar. Met behulp van de Transactionele Analyse krijg je toegankelijke en toepasbare modellen, zoals het concept script, waarmee je het hechtingsgericht werken goed kunt aanvullen.
door effectief begeleidersgedrag
Aan schoolpsychologen en orthopedagogen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.