Sensorische informatieverwerking bij kinderen
achtergronden, diagnostiek en behandeling
Sensorische informatieverwerking speelt een essentiële rol in de sensomotorische en sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen.
achtergronden, diagnostiek en behandeling
Sensorische informatieverwerking speelt een essentiële rol in de sensomotorische en sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen.
Ouders en begeleiders grip geven bij escalaties met hun kind of cliënt
Het gedachtengoed van Verbindend Gezag | Geweldloos Verzet kun je gebruiken bij behandeling van ernstige gedrags- of opvoedingsproblemen. Prof. Haim Omer (Tel Aviv) is de grondlegger van dit gedachtengoed.
door effectief begeleidersgedrag
Aan schoolpsychologen en orthopedagogen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.
van (on)macht naar kracht!
Schoolteams worstelen met gedrag van leerlingen. Leraren voelen zich in de aanpak van probleemgedrag vaak klem zitten tussen twee uitersten: aan de ene kant is er corrigeren, toespreken, dreigen, straffen, een contract opstellen in de hoop om grip te krijgen op het gedrag van de leerling.
Een hands-on verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere opvoedprofessionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?