FGZPT
In het register van klinisch psychologen en het register van klinisch neuropsychologen staan ruim 2000 professionals ingeschreven. De herregistratietermijn is 5 jaar.
Om voor herregistratie in aanmerking te komen moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. Een daarvan is het gevolgd hebben van minimaal 100 uur geaccrediteerde bij- en nascholing.
Op de website van de FGzPT staan alle cursussen die ter accreditatie zijn aangeboden. De RINO heeft een groot aantal geaccrediteerde cursussen in het aanbod. Deze treft u hieronder in alfabetische volgorde aan.
Hieronder treft u een overzicht van de geaccrediteerde cursussen.
- Acceptance and Commitment Therapy (ACT)
- Advanced Affect Phobia Therapy
- Autismespectrumstoornissen (ASS) bij jonge kinderen
- Autismespectrumstoornissen (ASS) bij kinderen
- Autismespectrumstoornissen (ASS) bij volwassenen
- Autonomiegerichte behandeling bij angst en depressie
- Beknopte Eclectische Psychotherapie voor PTSS (BEPP)
- Betrouwbare diagnose PTSS met CAPS-5
- Bewegings- en lichaamsgeoriënteerde interventies
- Cliënten met een verzamelstoornis
- Cognitieve gedragstherapie bij K&J
- Complexe Psychologische Diagnostiek
- Dementie - nieuwe inzichten
- De online werkrelatie
- De oplossingsgerichte & narratieve aanpak der dingen
- Depressie en suïcidaliteit bij adolescenten (12-20 jaar)
- Diagnostiek met FEAS en DC:0-3R
- Diagnostiek van psychische problemen bij jonge kinderen
- Effectmeting lichaams- en bewegingsgerichte interventies
- EMDR basiscursus
- EMDR vervolgcursus
- E-mental health in de praktijk
- Gecompliceerde rouw
- Gedragstherapie en cognitieve therapie K&J: inleiding
- Gedragstherapie en cognitieve therapie K&J: verdieping
- Gestructureerde speldiagnostiek
- Hartritme-biofeedback
- Het vijf-gesprekkenmodel
- Infant Mental Health - introductie
- Interpersoonlijke psychotherapie in een groep (IPT-G)
- Interpersoonlijke psychotherapie (IPT) bij depressie
- Kinderen met onbegrepen lichamelijke klachten
- Kindertekeningen
- Kortdurende interventies bij kinderen en jongeren volgens het PrOP model
- Lacan in de praktijk
- Leergang eetstoornissen
- Leesproblemen en dyslexie
- Leiderschapsgedrag begrijpen en beïnvloeden
- Leiding geven aan een behandelteam
- McCullough: korte integratieve psychotherapie
- Medisch onvoldoende verklaarde pijn
- Mentaliseren in behandelrelaties I
- Mentaliseren in gezinnen en systemen
- MGV als behandeltechniek
- Mindfulness en cognitieve therapie
- Mindfulness in de klinische praktijk
- Narratieve Exposure Therapie (NET)
- Narratieve systeemtherapie
- Neuropsychologisch onderzoek bij volwassenen
- Opleiding Oplossingsgerichte therapie
- Oplossingsgerichte therapie I
- Oplossingsgerichte therapie II
- Oplossingsgerichte therapie: inleiding
- Partnerrelatietherapie
- Persoonlijkheidsdiagnostiek
- Pesso-therapie
- Projectieve methoden
- Psychoanalytisch behandelen
- Psychodermatologie
- Psychodynamic Neuroscience
- Psychopathologie bij jonge kinderen
- Psychopathologie bij ouderen
- Psychotherapeutische technieken bij ouderen
- Schemagerichte en cognitieve therapie
- Schematherapie
- Schematherapie in groepen
- SCID-II interview
- Seksueel misbruik van adolescenten
- Slaap- en waakstoornissen
- Specialistische cursus groepspsychotherapie NVGP
- Stabilisatiecursus complexe PTSS
- Suïcide en suïcidepreventie
- Supervisorencursus - bijscholing NVP
- Supervisorencursus - NVP
- Systeembehandeling en dementie
- Systeemtheoretische psychotherapie: inleiding
- Systeemtheoretische psychotherapie: verdieping
- Systeemtherapie bij ouderen
- Thematische Apperceptie Test (TAT)
- Transculturele behandelaspecten
- Transference Focused Psychotherapy (TFP)
- Trauma bij baby’s en peuters
- Traumatische rouw
- Van Freud tot DSM 5 over narcisme
- Weerstand en het dilemma van verandering
- Werken met de DSM-5
- Werken met het gevolgenmodel
- What works principes bij agressie