RINO amsterdam biedt online onderwijs tot 1 september. Lees meer informatie.

Het volledige aanbod in één oogopslag

Op zoek naar BIG-opleidingen?

De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie

Resultaten 1-10 van de 35
10 Nov 2020 - 24 Nov 2020
(tweedaagse cursus)

Deze cursus vormt een verdieping op de basiscursus ‘Omgaan met vermoedens van kindermishandeling en huiselijk geweld’. Hoe ouderschapskennis en inzicht in intergenerationele patronen van geweld en verwaarlozing kunnen helpen om de cirkel te doorbreken.

Oplossingsgericht werken in het onderwijs

Begeleiding en coaching van leerlingen, leerkrachten, ouders en teams

Najaar
(vijfdaagse cursus)

Aan het eind van deze training beschikt men over kennis van de belangrijke vooronderstellingen van het oplossingsgerichte model en de verschillen met probleemgerichte benadering. Men is in staat om de belangrijke interventies en technieken van de oplossingsgerichte werkwijze toe te passen bij het...

Dyscalculie: behandeling

vervolgcursus

28 Okt 2020 - 11 Nov 2020
(tweedaagse cursus)

Na afloop van de cursus: - zijn de deelnemers op de hoogte van de theoretische achtergrond van de behandeling van rekenproblemen; - kunnen de deelnemers een effectief handelingsplan opstellen en uitvoeren; - weten zij welke materialen wel en niet geschikt zijn; - kunnen zij ouders en leerkrachten...

Trauma Focused Cognitive Behavioral Therapy (TF-CBT)

behandeling PTSS bij kinderen en adolescenten, i.s.m. de Bascule

23 Apr 2020 - 10 Dec 2020
(3 daagse blended opleiding met consultatie)
Deze cursus is reeds gestart.

Trauma Focused Cognitive Behavioral Therapy (TF-CBT) is een geprotocolleerd behandelprogramma ontwikkeld door Cohen, Mannarino en Deblinger in 2006. Het is op basis van o.a. een Nederlandse RCT gekwalificeerd als bewezen effectief voor de behandeling van PTSS.

Deze cursus is reeds gestart. Er zijn nog andere data beschikbaar waarvoor inschrijven wel mogelijk is.

Overige startdata
28 Sep 2020
06 Okt 2020 - 27 Okt 2020
(tweedaagse cursus)

Deze cursus vormt een verdieping op de basiscursus ‘Omgaan met vermoedens van kindermishandeling en huiselijk geweld’. Hoe te communiceren met ouders en kinderen over ‘moeilijke onderwerpen’ zoals mishandeling, misbruik, verwaarlozing of geweld in de thuissituatie.

Oplossingsgerichte therapie

met kinderen, adolescenten en gezinssystemen

22 Apr 2020 - 10 Sep 2020
(vijfdaagse (deels) online cursus)
Deze cursus is reeds gestart.

Na afloop van de cursus zijn de deelnemers vertrouwd met de principes, vaardigheden en methodieken van oplossingsgerichte therapie bij kinderen, jeugdigen en gezinnen.

Deze cursus is reeds gestart. Er zijn helaas nog geen andere data beschikbaar.

Mocht u vragen hebben neemt u dan contact op met rino.nl

Attachment Based Family Treatment (ABFT)

Learning Lab by Suzanne Levy, Guy Bosmans & Guy Diamond

01 Nov 2020 - 01 Dec 2020
(four days in november en december, dates to be updated)

Course description will be updated soon

Kindertekeningen

diagnostiek en behandeling

13 Nov 2020 - 27 Nov 2020
(tweedaagse cursus)

Na afloop van de tweedaagse workshop hebben de deelnemers een beeld hoe zij in hun eigen werksituatie kindertekeningen effectief kunnen gebruiken als middel om in contact te komen met kinderen en ter ondersteuning van diagnostiek en behandeling.

Kindermishandeling en huiselijk geweld (Module A)

Basiscursus: omgaan met vermoedens van kindermishandeling en huiselijk geweld

15 Sep 2020 - 29 Sep 2020
(tweedaagse cursus)
Nog enkele plaatsen beschikbaar.

Iedere professional die in het dagelijks werk met ouders en kinderen te maken heeft krijgt vroeg of laat te maken met signalen die wijzen op geweld, misbruik, mishandeling of verwaarlozing in gezinnen.

Modified Interaction Guidance (MIG)

evidence-based intervention for attachment difficulties

Nader te bepalen
(one-day advanced workshop)

The Modified Interaction Guidance uses the principles of the traditional Interaction Guidance to improve sensitive responsiveness and promote secure attachment, but also focuses on reducing and/or eliminating caregiver ‘atypical’ behaviours associated with disorganized attachment.

Contact