Op zoek naar BIG-opleidingen?
De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie
De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie
In de cursus komen de subtypen van dementie aan de orde zoals M. Alzheimer, Dementie met Lewy Bodies, Vasculaire dementie en Frontaalkwabdementie.
Na afloop van de cursus hebben de deelnemers theoretische kennis en praktische vaardigheden in diagnostiek en behandeling van cliënten met een verzamelstoornis.
This online Learning Lab offers an introduction to the theoretical background of DIT and the application of the model in a clinical (online) practice, with as important topics the therapeutic attitude, working in a limited time, formulating a psychodynamic diagnosis and applying psychodynamic interven
After completing the fundamentals DIT learning lab (www.rino.nl/1203) you may enroll for this advanded course to become a certified DIT practioner. Course details will be updated soon
Tijdens deze module ervaren, herkennen en trainen de deelnemers de techniek van ‘holes in roles’ in, ze maken corrigerende symbolische filmpjes en oefenen met structure-technieken bij ontwikkelingstrauma.
Na het voltooien van de training hebben de deelnemers basiskennis over 'dubbele diagnoses'. Zij weten hoe middelengebruik en psychiatrische stoornissen op elkaar kunnen inwerken en beschikken over een model (IDDT) met behulp waarvan zij hun interventies beter kunnen ordenen.
Na afloop van de cursus Sociale vaardigheidstraining met groepen kinderen of groepen pubers wordt men in staat geacht om binnen de eigen werksituatie sociale vaardigheidstrainingen te geven aan groepen kinderen in de leeftijd van 6 tot 18 jaar.
Na het voltooien van de training hebben de deelnemers basiskennis over 'dubbele diagnoses'. Zij weten hoe middelengebruik en psychiatrische stoornissen op elkaar kunnen inwerken en beschikken over een model (IDDT) met behulp waarvan zij hun interventies beter kunnen ordenen.
Affective Neuroscience, en speciaal het werk van Jaak Panksepp en Mark Solms, wordt steeds meer gezien als wetenschappelijke ‘onderlegger’ voor psychodiagnostiek en psychotherapeutische behandelingen.
Hoe bouw je als behandelaar aan hoop en hoe optimaliseer je het contact met cliënten wanneer zij een einde aan hun leven willen maken? Deze tweedaagse cursus over suïcide preventie richt zich op oplossingsgerichte gespreksvoering in (crisis)gesprekken, waarbij het bouwen aan hoop de leidraad vormt.