RINO amsterdam biedt online onderwijs tot 1 september. Lees meer informatie.

Het volledige aanbod in één oogopslag
Infant Mental Health (IMH)

Infant Mental Health (IMH) is een groeiend, multidisciplinair vakgebied binnen de geestelijke gezondheidszorg dat zich richt op kinderen van 0 tot en met 5 jaar en hun ouders. Jonge kinderen ontwikkelen zich zeer snel en in nauwe wisselwerking met hun omgeving. Lichamelijk, emotioneel en sociaal functioneren beïnvloeden elkaar en leggen een basis voor de toekomst van het kind. De relatie tussen ouder en kind – en mogelijke verstoringen daarin – staat dan ook centraal.

Op zoek naar BIG-opleidingen?

De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie

Resultaten 1-7 van de 7

Psychosomatische klachten bij baby’s en peuters

signaal van een bedreigde ontwikkeling bij jonge kinderen

09 Feb 2021 - 06 Apr 2021
(driedaagse cursus)

Veel spugen, niet willen eten, aanhoudend huilen, niet slapen, moeilijk gedrag of obstipatie: deze problemen bij jonge kinderen van nul tot vier jaar gaan vaak samen met onderliggende problemen zoals een verstoorde ouder-kindrelatie.

The AMBIANCE

assessment of atypical caregiver behaviors

Nader te bepalen
(two-day course)

Research findings show that the role of caregivers as attachment figure may be the most influential role in predicting socio-emotional outcome for children.

Nader te bepalen
(3-day workshop)

The WMCI and its two coding schemes can be used with caregivers from pregnancy to any child age.

Modified Interaction Guidance (MIG)

evidence-based intervention for attachment difficulties

Nader te bepalen
(one-day advanced workshop)

The Modified Interaction Guidance uses the principles of the traditional Interaction Guidance to improve sensitive responsiveness and promote secure attachment, but also focuses on reducing and/or eliminating caregiver ‘atypical’ behaviours associated with disorganized attachment.

Diagnostiek met FEAS

bij kinderen van 0 tot 5 jaar en hun ouders

23 Okt 2020 - 13 Nov 2020
(driedaagse cursus)
Nog enkele plaatsen beschikbaar.

In deze verdiepingscursus leren de deelnemers hoe zij optimaal gebruik kunnen maken van de diagnostische instrumenten Functional Emotional Assessment Scale (FEAS), zoals ontwikkeld door Greenspan en Wieder (DIR/Floortime), en de DC:0-5 (Diagnostic Classification Zero to FiveThree), bij het formuleren...

Sensorische informatieverwerking bij kinderen

achtergronden, diagnostiek en behandeling

21 Sep 2020 - 02 Nov 2020
(driedaagse BLENDED cursus (deels fysiek en deels online - verdeling nog niet bekend))

Een introductie in achtergronden, diagnostiek en behandeling.

27 Okt 2020 - 26 Nov 2020
(driedaagse cursus)

In deze cursus maak je kennis met een breed referentiekader van waaruit druk en impulsief gedrag begrepen kan worden en behandeld. Je leert problemen van kinderen met druk gedrag en hun ouders begrijpen vanuit een perspectief waarin ook betekenisgeving en relationele ervaringen betrokken worden. Een...

Contact