Voorwaarden

 

Je schrijft je in voor een cursus, workshop of opleiding door het invullen van het inschrijvingsformulier. Dit formulier vind je op de website bij de beschrijving van elke cursus. In dat geval wordt automatisch de titel van de cursus en het cursusnummer ingevuld.

In de hoop er nooit een beroep op te moeten doen, merken wij voor de goede orde op dat iedere aanmelding tot deelname aan ons aanbod Open Inschrijving onderworpen is aan algemene voorwaarden. Bekijk hier deze algemene voorwaarden & annuleringsregeling.


Heb je een vraag over onze zakelijke algemene voorwaarden, met betrekking tot je deelname aan (of annulering van) een Incompany training of BIG-opleiding? Neem dan contact met ons op via incompany@rino.nl voor Incompany of info@rino.nl t.a.v. afdeling BIG.

Via deze link vind je ons Modelformulier voor ontbinding / herroeping van een overeenkomst

  • Klachten

    Klachten worden trapsgewijs in behandeling genomen. Klager wendt zich bij voorkeur in eerste instantie direct tot de docent(en) van een cursus of opleiding, met name wanneer de klacht de kwaliteit (in brede zin) van de cursus of opleiding betreft. Vaak kan dan al een bevredigende oplossing gevonden worden.

    Klachten kunnen (direct of in tweede instantie) ook gemeld worden bij het afdelingshoofd van de afdeling postacademische beroepsopleidingen, of bij het hoofd van de afdeling nascholing. Dit gebeurt bij voorkeur schriftelijk. Binnen één werkweek ontvangt men een bevestiging en hoort men wie er met de klacht aan het werk gaat. Vanzelfsprekend zullen alle klachten vertrouwelijk worden behandeld.

    De betrokkenen spannen zich in de klacht op te lossen. Indien nodig zullen zij daarbij de hoofdopleider van de betreffende opleiding betrekken. Klager ontvangt binnen drie weken bericht over de voorgestelde oplossing. Wanneer geen bevredigende oplossing wordt gevonden treedt de hieronder beschreven geschillenregeling in werking.

    Wanneer voor de klacht geen bevredigende oplossing is gevonden wordt de klacht ter kennis gebracht van de directeur. Deze informeert zich bij alle betrokkenen (hoor en wederhoor) en doet een uitspraak. Indien nodig kan de directeur zich laten adviseren door het juridisch geschoolde lid van de Raad van Toezicht.

    Deze procedure neemt doorgaans maximaal 4 werkweken in beslag. Binnen die tijd ontvangt klager bericht.

    Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd voor de duur van 5 jaar.

  • Geschillenprocedure

    Er kan een beroep op de Geschillenregeling gedaan worden als de interne klachtenprocedure bij de aanbieder is doorlopen zonder dat dit tot een oplossing heeft geleid. Alle geschillen voortkomende uit, dan wel samenhangende met een overeenkomst die RINO amsterdam heeft of nadere daarmee in verband staande overeenkomsten, worden met uitsluiting van de civiele rechter voorgelegd aan een college van bindend adviseurs, dat bij wijze van bindend advies uitspraak doet. Voor de samenstelling van dit college van bindend adviseurs dragen beide partijen elk één adviseur voor, welke twee adviseurs vervolgens gezamenlijk een derde adviseur benoemen, die Meester in de Rechten moet zijn en die als voorzitter van het college zal fungeren. Indien en voor zover de benoeming van de leden niet binnen dertig dagen, nadat daarom door de betrokkene(n) is verzocht, heeft plaatsgevonden, zal deze benoeming - overigens met inachtneming van het vorenstaande - geschieden door de President van de Arrondissementsrechtbank te Amsterdam, op verzoek van de meest gerede partij.

    Het college van bindend advies neemt beslissingen in hoogste ressort en zal beslissen naar rechtvaardigheid met inachtneming van de redelijkheid en billijkheid, zonder daarbij gebonden te zijn aan strikte regels van de wet omtrent procesorde en zal eveneens uitspraak doen omtrent de verdeling van de kosten over de partijen, waarbij het college ook kan beslissen deze geheel ten laste van een der partijen te brengen.

    Het college zal schriftelijk uitspraak doen, zo mogelijk binnen drie maanden, nadat het zijn benoeming heeft aanvaard. Een geschil is aanwezig, indien een der partijen schriftelijk aan de andere partij te kennen geeft, dat dit het geval is.

  • Onderwijs- en Examenregelingen (OER) BIG-opleidingen

    Hieronder vind je de Onderwijs- en Examenregelingen (OER) van onze (BIG) opleidingen: