Basiscursus Neuropsychologie
diagnostiek en behandeling bij hersenstoornissen
diagnostiek en behandeling bij hersenstoornissen
beoordelingsschalen voor kwaliteit van de relatie
Izmir (8 maanden) huilt in haar bedje. Het is elf uur ‘s avonds. Moeder heeft haar om half acht naar bed gebracht. Izmir heeft het naar haar zin gehad in haar badje, maar tijdens het aankleden begint ze te huilen.
Medicatie als onderdeel van je behandeling; hoe, waarom en wanneer?
1,2 miljoen gebruikers van antidepressiva in Nederland; dat zijn er meer dan ooit. Hebben we een depressie epidemie? Ondertussen in jouw spreekkamer; je cliënt volgt voortvarend CGT voor een angststoornis maar raakt vervolgens ook nog depressief. Wat nu?
focus op het jonge kind in context
Een verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere professionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?
als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen
Aan schoolpsychologen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.
incompanycursus van twee en halve dag
alleen incompany aan te vragen
Begeleiding en coaching van leerlingen, leerkrachten, ouders en teams
alleen incompany aan te vragen
De afgelopen jaren ziet men toenemende belangstelling voor de oplossingsgerichte benadering: het wordt veel ingezet in therapie, coaching, management, organisatie-advies en natuurlijk ook in het onderwijs.
WMCI and WMCI-D