Transculturele behandelaspecten
transculturele gevoeligheid en de ‘condition migrante’
Sociaal professionals bieden kwetsbare cliënten professionele hulp. Met een registratie bij Registerplein laten professionals aan cliënten, werkgevers en opdrachtgevers zien dat ze expert zijn in hun vak en dat ze blijven bijleren. Zo waarborgt Registerplein de kwaliteit van hun vaardigheden.
Registerplein draagt bij aan de borging en verbetering van de kwaliteit van sociaal professionals, in het bijzonder door toe te zien op de naleving van de (her)registratiecriteria en accreditatiecriteria. Registerplein geeft op een consistente en transparante wijze uitvoering aan deze taken.
transculturele gevoeligheid en de ‘condition migrante’
In deze vierdaagse cursus wordt gestart met een driedaagse basiscursus waar het fundament gelegd zal worden voor de oplossingsgerichte manier van denken en werken. Na de driedaagse basiscursus volgt een verdiepende dag waarbij gekozen kan worden uit verschillende onderwerpen.
binnen de behandeling van patiënten met een psychische stoornis en een laag IQ
Eendaagse cursus, openingsmodule. Patiënten met zwakbegaafdheid
Autist en puber... of puber en autist?
een effectieve derde generatie gedragstherapie
Neem kennis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten en neurobiologische verklaringsmechanismen rond de aanhoudende vermoeidheid, vaak op het niveau van uitputting, waarmee een groot aantal cliënten in zowel GGZ- als medische settings te kampen heeft.
Een verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere professionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?
als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen
Aan schoolpsychologen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.