Psychologische diagnostiek Module C
Neuropsychologische diagnostiek en intelligentiediagnostiek
In deze cursus leer je als diagnosticus het beoordelen en uitvoeren van neuropsychologisch onderzoek en intelligentiediagnostiek.
De LV POH-GGZ acht het van belang dat er een Kwaliteitsregister voor POH's-GGZ is. Het Kwaliteitsregister borgt de kwaliteit van de nascholingen, het behoud van deskundigheid van de POH-GGZ en maakt dit transparant en toetsbaar. Hiervoor is het Reglement Kwaliteitsregister LV POH-GGZ opgesteld.
Per jaar dient een POH-GGZ gemiddeld 30 accreditatiepunten te behalen om na 5 jaar opnieuw te kunnen worden geregistreerd. Per 5 jaar geldt een puntenaantal van minimaal 150 punten in totaal.
De 30 accreditatiepunten bestaan uit tenminste 15 punten geaccrediteerde nascholing of opleiding voor POH-GGZ.
De andere 15 punten zijn voor intervisie/supervisie en eventueel voor andere beroepsgebonden activiteiten, zoals deelname aan een kwaliteitswerkgroep, werkconferentie of het organiseren van een netwerkbijeenkomst. Geaccrediteerde nascholingen van gelijkwaardige beroepsverenigingen kunnen ook onder deze punten opgenomen worden.
Bekijk de website van POH-GGZ >
Neuropsychologische diagnostiek en intelligentiediagnostiek
In deze cursus leer je als diagnosticus het beoordelen en uitvoeren van neuropsychologisch onderzoek en intelligentiediagnostiek.
Eendaagse training voor profielinterpretatie
In één dag leer je casusgestuurd werken met zowel de NKPV als de MMPI-2-RF. Beide vragenlijsten bieden de mogelijkheid om hypothesen te vormen over de persoonlijkheidsstructuur.
8 stappen om de diagnostische validiteit te vergroten
Met toenemende globalisering en migratiestromen krijg je als diagnosticus steeds meer te maken met complexe persoonlijkheidsdiagnostiek bij migranten en etnische minderheden.
CPTSS en persoonlijkheidsproblematiek bij mensen met zwakbegaafdheid
(Langdurige) blootstelling aan traumatische gebeurtenissen laat vaak sporen na, zeker wanneer we het hebben over vroegkinderlijk trauma.
classificatie en interactie