Leergang Professioneel Coachen
Onderdeel Coachen als Professie
update en state-of-the-art
Deze tweedaagse masterclass gaat over het optimale gebruik van Functieanalyse en Betekenisanalyse (FABA) bij het opstellen van een behandelplan in het kader van Geïntegreerde Cognitieve Gedragstherapie (G)CGt.
Levensvaardigheden voor het vergroten van welbevinden en veerkracht
Loop je ook aan tegen de hoge werkdruk in school, de complexe gedragsvragen van leerlingen, to-do list die oneindig is, en weet je ook wel dat je het anders zou willen, maar weet je niet hoe?
Handvatten voor behandelaars in de GGZ
Introductie
vervolgcursus
Op elke school zitten leerlingen die veel moeite hebben met rekenen. Ook weten we dat de rekenvaardigheden bij een deel van de leerlingen na de coronapandemie op een lager niveau ligt dan daarvoor. De aard en de oorzaken van rekenproblemen zijn divers.
als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen
Aan schoolpsychologen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.
sleutelkenmerk van goede behandel- en samenwerkingsrelaties van de OG'er en GZ-psycholoog
Autonomieproblemen zijn geassocieerd met een veelheid aan typen psychische stoornissen, verstoorde relaties, en andere vormen van (on)welbevinden en stress.