Integratieve persoonlijkheidsdiagnostiek
Een praktijkcursus
Een praktijkcursus
update en state-of-the-art
Deze tweedaagse masterclass gaat over het optimale gebruik van Functieanalyse en Betekenisanalyse (FABA) bij het opstellen van een behandelplan in het kader van Geïntegreerde Cognitieve Gedragstherapie (G)CGt.
Topdocent Dirk Hermans neemt je drie dagen lang mee in de basisprincipes van één van de meest effectieve therapeutische methoden. Tijdens de cursus wordt exposure voorgesteld als een transdiagnostisch behandelprincipe, waarvan de kern gelegen is in het ombuigen van problematische vermijding.
8 stappen om de diagnostische validiteit te vergroten
Met toenemende globalisering en migratiestromen krijg je als diagnosticus steeds meer te maken met complexe persoonlijkheidsdiagnostiek bij migranten en etnische minderheden.
Handvatten voor passende begeleiding
Hoogsensitiviteit (HSP) is een persoonlijkheidskenmerk dat lang niet altijd wordt gesignaleerd bij volwassenen die kampen met spanningsklachten, burn-out, paniekaanvallen, zelfkritiek en een laag zelfbeeld.
In deze eendaagse workshop staan Prof. dr. Ad de Jongh en drs.
leren interviewen op 2 niveaus van persoonlijkheidsfunctioneren
Er is toenemende aandacht voor meer dimensioneel kijken naar persoonlijkheidsfunctioneren. Het vaststellen of er sprake is van een persoonlijkheidsstoornis kan worden voorafgegaan door het dimensioneel én kwantitatief vaststellen van structureel persoonlijkheidsfunctioneren.
Neuropsychologische diagnostiek en intelligentiediagnostiek
In deze cursus leer je als diagnosticus het beoordelen en uitvoeren van neuropsychologisch onderzoek en intelligentiediagnostiek.
Cognitieve gedragstherapie in de context van de huisarstenpraktijk
In deze praktische cursus gedragstherapie voor gedragstherapeutisch werkers POH-GGZ maken de deelnemers kennis met de gedragstherapeutische manier van denken en doen.
Hoe ondersteun je een school na een steekpartij door een leerling, het plotseling overlijden van een leraar of een ernstig busongeluk tijdens een schoolexcursie? Wat doe je met een vraag van school over suïcidesignalen bij leerlingen of dreiging van geweld?