Zindelijkheidsproblemen: de schaamte en radeloosheid doorbreken
Diagnostiek en behandeling bij encopresis en enuresis
De Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO) is dé beroepsvereniging van en voor universitair opgeleide (ortho)pedagogen; experts in opvoeding, ontwikkeling en afhankelijkheidsrelaties. Haar missie? U in staat stellen uw beroep met passie en vakbekwaam uit te oefenen. Lees over de vereniging, missie/visie en het strategisch beleidsplan.
De NVO zet zich actief in op de verdere ontwikkeling van het vakgebied. Wij stimuleren onze leden om hun beroep met passie en vakbekwaam uit te oefenen én zich daarin te blijven ontwikkelen. Zodat (ortho)pedagogen, samen met andere professionals, het verschil kunnen maken in het leven van kinderen, jongeren en volwassenen met (complexe) problemen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling.
Diagnostiek en behandeling bij encopresis en enuresis
Levensvaardigheden voor het vergroten van welbevinden en veerkracht
Loop je ook aan tegen de hoge werkdruk in school, de complexe gedragsvragen van leerlingen, to-do list die oneindig is, en weet je ook wel dat je het anders zou willen, maar weet je niet hoe?
voor hulpverleners die werken met chronisch getraumatiseerde kinderen
Hoe kunnen we getraumatiseerde kinderen het best helpen herstellen en (opnieuw) vertrouwen geven in zichzelf en in anderen? De therapeuten die Tem Je Draak hebben bedacht, ontwikkelden een speels groepsaanbod, zodat kinderen van en met elkaar kunnen werken aan herstel.
van (on)macht naar kracht!
Schoolteams worstelen met gedrag van leerlingen. Leraren voelen zich in de aanpak van probleemgedrag vaak klem zitten tussen twee uitersten: aan de ene kant is er corrigeren, toespreken, dreigen, straffen, een contract opstellen in de hoop om grip te krijgen op het gedrag van de leerling.
Tweedaagse cursus
Voor getraumatiseerde kinderen zijn er in Nederland nu evidence based traumabehandelingen beschikbaar, zoals EMDR en TF-CBT. In de literatuur en klinische praktijk valt op dat er een doelgroep kinderen is die niet goed in traumabehandeling komt.
Een verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere professionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?