Workshop supervisie en werkbegeleiding
van GZ-psychologen in opleiding
De Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO) is dé beroepsvereniging van en voor universitair opgeleide (ortho)pedagogen; experts in opvoeding, ontwikkeling en afhankelijkheidsrelaties. Haar missie? U in staat stellen uw beroep met passie en vakbekwaam uit te oefenen. Lees over de vereniging, missie/visie en het strategisch beleidsplan.
De NVO zet zich actief in op de verdere ontwikkeling van het vakgebied. Wij stimuleren onze leden om hun beroep met passie en vakbekwaam uit te oefenen én zich daarin te blijven ontwikkelen. Zodat (ortho)pedagogen, samen met andere professionals, het verschil kunnen maken in het leven van kinderen, jongeren en volwassenen met (complexe) problemen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling.
van GZ-psychologen in opleiding
Diagnostiek en behandeling bij encopresis en enuresis
kinderen en ouderschap na scheiding
Levensvaardigheden voor het vergroten van welbevinden en veerkracht
Loop je ook aan tegen de hoge werkdruk in school, de complexe gedragsvragen van leerlingen, to-do list die oneindig is, en weet je ook wel dat je het anders zou willen, maar weet je niet hoe?
achtergronden, diagnostiek en behandeling
Sensorische informatieverwerking speelt een essentiële rol in de sensomotorische en sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen. Als de sensorische informatieverwerking niet goed verloopt, kunnen uiteenlopende problemen ontstaan.
interdisciplinaire benaderingen in onderwijs en zorg voor lhbtiq+ jongeren
In afgelopen jaren is er een toename van de zichtbaarheid van transgender en non-binaire personen in onze maatschappij. Op social media, in kranten en op tv komt het onderwerp meer en meer aan bod. Soms in genuanceerde vorm, maar minstens net zo vaak op polariserende wijze.
CPTSS en persoonlijkheidsproblematiek bij mensen met zwakbegaafdheid
(Langdurige) blootstelling aan traumatische gebeurtenissen laat vaak sporen na, zeker wanneer we het hebben over vroegkinderlijk trauma.
kinderen die speciale aandacht nodig hebben
e-learning en online lesdag
samen werken aan gedragsverandering
focus op het jonge kind in context