Integratieve persoonlijkheidsdiagnostiek
Een praktijkcursus
De Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO) is dé beroepsvereniging van en voor universitair opgeleide (ortho)pedagogen; experts in opvoeding, ontwikkeling en afhankelijkheidsrelaties. Haar missie? U in staat stellen uw beroep met passie en vakbekwaam uit te oefenen. Lees over de vereniging, missie/visie en het strategisch beleidsplan.
De NVO zet zich actief in op de verdere ontwikkeling van het vakgebied. Wij stimuleren onze leden om hun beroep met passie en vakbekwaam uit te oefenen én zich daarin te blijven ontwikkelen. Zodat (ortho)pedagogen, samen met andere professionals, het verschil kunnen maken in het leven van kinderen, jongeren en volwassenen met (complexe) problemen op het gebied van opvoeding en ontwikkeling.
Een praktijkcursus
8 stappen om de diagnostische validiteit te vergroten
Met toenemende globalisering en migratiestromen krijg je als diagnosticus steeds meer te maken met complexe persoonlijkheidsdiagnostiek bij migranten en etnische minderheden.
voor psychotherapeutisch werkende behandelaren
effectief inzetten in je behandeling
Interpersoonlijke communicatietheorie, een beschrijvend (in plaats van een ‘voorschrijvend’) model, blijkt heel krachtig in de theorievorming over de therapeutische relatie.
Tweedaagse cursus
Voor getraumatiseerde kinderen zijn er in Nederland nu evidence based traumabehandelingen beschikbaar, zoals EMDR en TF-CBT. In de literatuur en klinische praktijk valt op dat er een doelgroep kinderen is die niet goed in traumabehandeling komt.
Doel van dit onderwijs is een gedegen kennismaking met de Transference Focused Psychotherapy (TFP), een vorm van psychoanalytische psychotherapie ontwikkeld voor patiënten met een borderline persoonlijkheidsorganisatie (BPO).