Workshop supervisie en werkbegeleiding
van GZ-psychologen in opleiding
Ben je een coach, zoek je een coach, ben je als opleider verbonden of wil je als organisatie samenwerken? Dan zijn wij er voor jou. Wij zijn de Nederlandse Orde van Beroepscoaches (NOBCO): de grootste beroepsorganisatie voor professionele coaching in Nederland.
Door samen te werken met opleiders, coaches en bedrijven geven we onze missie vorm: het coachingsvak professionaliseren. We richten ons daarbij op de ‘niet-klinische’ groep mensen. Daarin onderscheidt coaching zich van therapie.
van GZ-psychologen in opleiding
Diagnostiek en behandeling bij encopresis en enuresis
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
Burn-out lijkt laatste decennia steeds vaker voor te komen. Veelal wordt de oorzaak in het individu gezocht: de persoon moet minder perfectionistisch zijn of assertiever. Maar het is steeds de werkomgeving waar de burn-out ontstaat.
kinderen en ouderschap na scheiding
Levensvaardigheden voor het vergroten van welbevinden en veerkracht
Loop je ook aan tegen de hoge werkdruk in school, de complexe gedragsvragen van leerlingen, to-do list die oneindig is, en weet je ook wel dat je het anders zou willen, maar weet je niet hoe?
achtergronden, diagnostiek en behandeling
Sensorische informatieverwerking speelt een essentiële rol in de sensomotorische en sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen. Als de sensorische informatieverwerking niet goed verloopt, kunnen uiteenlopende problemen ontstaan.
interdisciplinaire benaderingen in onderwijs en zorg voor lhbtiq+ jongeren
In afgelopen jaren is er een toename van de zichtbaarheid van transgender en non-binaire personen in onze maatschappij. Op social media, in kranten en op tv komt het onderwerp meer en meer aan bod. Soms in genuanceerde vorm, maar minstens net zo vaak op polariserende wijze.
CPTSS en persoonlijkheidsproblematiek bij mensen met zwakbegaafdheid
(Langdurige) blootstelling aan traumatische gebeurtenissen laat vaak sporen na, zeker wanneer we het hebben over vroegkinderlijk trauma.
Een verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere professionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?