Geweldloos verzet en nieuwe autoriteit
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
kinderen en ouderschap na scheiding
van (on)macht naar kracht!
Schoolteams worstelen met gedrag van leerlingen. Leraren voelen zich in de aanpak van probleemgedrag vaak klem zitten tussen twee uitersten: aan de ene kant is er corrigeren, toespreken, dreigen, straffen, een contract opstellen in de hoop om grip te krijgen op het gedrag van de leerling.
Autist en puber... of puber en autist?
als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen
Aan schoolpsychologen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.
Verbreden, Vertragen, Verdiepen en Verbinden
Contextueel en multicultureel
Ben je gevallen voor de charmes van Systeemtherapie, maar weet je niet waar te beginnen?
Een verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere professionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?
Hoe ondersteun je een school na een steekpartij door een leerling, het plotseling overlijden van een leraar of een ernstig busongeluk tijdens een schoolexcursie? Wat doe je met een vraag van school over suïcidesignalen bij leerlingen of dreiging van geweld?
van de GGZ
alleen incompany aan te vragen
In de GGZ zijn we eraan gewend dat alles besproken kan worden. Toch is er in de spreekkamer lang niet altijd plaats voor een gesprek over de dood of de angst daarvoor.
Doordat mensen langer leven en minder vaak thuis sterven, lijkt de dood verder weg dan ooit.