Schematherapie en vaktherapie 2
vervolgcursus
Je bent vaktherapeut en in je dagelijkse praktijk ben je gewend om vanuit een casusconceptualisatie doelgericht aan de slag te gaan. Toch zijn er cliënten waarbij je het gevoel hebt de mist in te gaan.
vervolgcursus
Je bent vaktherapeut en in je dagelijkse praktijk ben je gewend om vanuit een casusconceptualisatie doelgericht aan de slag te gaan. Toch zijn er cliënten waarbij je het gevoel hebt de mist in te gaan.
van (on)macht naar kracht!
Schoolteams worstelen met gedrag van leerlingen. Leraren voelen zich in de aanpak van probleemgedrag vaak klem zitten tussen twee uitersten: aan de ene kant is er corrigeren, toespreken, dreigen, straffen, een contract opstellen in de hoop om grip te krijgen op het gedrag van de leerling.
Integratieve behandeling van angst, depressie en persoonlijkheidsstoornissen
Een affectfobie is een (onbewuste) angst voor verlangens en gevoelens. Om deze interne fobie te behandelen, wordt steeds vaker Affect Fobie Therapie (AFT) ingezet.
Doel van dit onderwijs is een gedegen kennismaking met de Transference Focused Psychotherapy (TFP), een vorm van psychoanalytische psychotherapie ontwikkeld voor patiënten met een borderline persoonlijkheidsorganisatie (BPO).
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
behandelen naar het model van McCullough
Praktische aanvulling op de cursus AFT en Vaktherapie
Deze cursus biedt een verdere verfijning en verdieping van theorie en praktijk van AFT en Vaktherapie. Je werkt aan jouw ontwikkeling als AFT-vaktherapeut en krijgt feedback op door jou uitgevoerde AFT-behandelingen middels o.a. groepssupervisie.
Ouders en begeleiders grip geven bij escalaties met hun kind of client
Het gedachtengoed van Verbindend Gezag | Geweldloos Verzet kun je gebruiken bij behandeling van ernstige gedrags- of opvoedingsproblemen. Prof. Haim Omer (Tel Aviv) is de grondlegger van dit gedachtengoed.