Schematherapie en vaktherapie 2
vervolgcursus
Je bent vaktherapeut en in je dagelijkse praktijk ben je gewend om vanuit een casusconceptualisatie doelgericht aan de slag te gaan. Toch zijn er cliënten waarbij je het gevoel hebt de mist in te gaan.
vervolgcursus
Je bent vaktherapeut en in je dagelijkse praktijk ben je gewend om vanuit een casusconceptualisatie doelgericht aan de slag te gaan. Toch zijn er cliënten waarbij je het gevoel hebt de mist in te gaan.
van (on)macht naar kracht!
Schoolteams worstelen met gedrag van leerlingen. Leraren voelen zich in de aanpak van probleemgedrag vaak klem zitten tussen twee uitersten: aan de ene kant is er corrigeren, toespreken, dreigen, straffen, een contract opstellen in de hoop om grip te krijgen op het gedrag van de leerling.
Integratieve klantgerichte psychologische diagnostiek van aanvraag tot en met teruggavegesprek
In deze cursus leer je, theoretisch onderbouwd, hoe je beschrijvend of structureel persoonlijkheidsonderzoek kunt doen. Extra aandacht wordt gegeven aan therapeutisch psychologisch onderzoek zoals dit is ontwikkeld door Stephen Finn.
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
Ouders en begeleiders grip geven bij escalaties met hun kind of client
Het gedachtengoed van Verbindend Gezag | Geweldloos Verzet kun je gebruiken bij behandeling van ernstige gedrags- of opvoedingsproblemen. Prof. Haim Omer (Tel Aviv) is de grondlegger van dit gedachtengoed.