Geweldloos verzet en nieuwe autoriteit
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
DAIMH staat voor Dutch Association for Infant Mental Health. De vereniging DAIMH is een platform voor iedereen die op professionele wijze betrokken is bij de geestelijke gezondheidszorg van 0 tot 6 jarigen en hun ouders. De DAIMH is onderdeel van een internationaal netwerk: de WAIMH (World Association for Infant Mental Health).
De DAIMH stimuleert de uitwisseling tussen de verschillende disciplines in dit werkveld en bevordert en erkent opleidingen op het gebied van de Infant Mental Health.
De DAIMH beheert een register van leden en specialisten op haar werkgebied.
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
Basismodule TA
Elke hulpverlener weet dat de therapeutische relatie het belangrijkste instrument is voor contact en verandering. Maar hoe doe je dat: werken met en in de therapeutische relatie?
Levensvaardigheden voor het vergroten van welbevinden en veerkracht
Loop je ook aan tegen de hoge werkdruk in school, de complexe gedragsvragen van leerlingen, to-do list die oneindig is, en weet je ook wel dat je het anders zou willen, maar weet je niet hoe?
interdisciplinaire benaderingen in onderwijs en zorg voor lhbtiq+ jongeren
In afgelopen jaren is er een toename van de zichtbaarheid van transgender en non-binaire personen in onze maatschappij. Op social media, in kranten en op tv komt het onderwerp meer en meer aan bod. Soms in genuanceerde vorm, maar minstens net zo vaak op polariserende wijze.
vervolgcursus
Op elke school zitten leerlingen die veel moeite hebben met rekenen. Ook weten we dat de rekenvaardigheden bij een deel van de leerlingen na de coronapandemie op een lager niveau ligt dan daarvoor. De aard en de oorzaken van rekenproblemen zijn divers.
als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen
Aan schoolpsychologen wordt regelmatig advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.