Lichaamsgerichte psychotherapie, Module 2
module 2: de therapie, volgens Pesso-Boyden (PBSP)
module 2: de therapie, volgens Pesso-Boyden (PBSP)
Jij werkt het liefst zoveel mogelijk oplossingsgericht. In de praktijk ontkom je er echter vaak niet aan om ook andere, probleemoplossende methodieken of processen toe te passen.
Neuropsychologische diagnostiek en intelligentiediagnostiek
In deze cursus leer je als diagnosticus het beoordelen en uitvoeren van neuropsychologisch onderzoek en intelligentiediagnostiek.
Handvatten voor passende begeleiding
Hoogsensitiviteit (HSP) is een persoonlijkheidskenmerk dat lang niet altijd wordt gesignaleerd bij volwassenen die kampen met spanningsklachten, burn-out, paniekaanvallen, zelfkritiek en een laag zelfbeeld.
sleutelkenmerk van goede behandel- en samenwerkingsrelaties van de OG'er en GZ-psycholoog
Autonomieproblemen zijn geassocieerd met een veelheid aan typen psychische stoornissen, verstoorde relaties, en andere vormen van (on)welbevinden en stress.
werken met psychedelische middelen in een therapeutische context
DISCLAIMER - Het is in Nederland nog niet toegestaan om als behandelaar psychedelica binnen een therapeutische behandeling aan te bieden.
Wil je meer weten over de postacademische opleiding Schoolpsycholoog? Erachter komen of het echt wat voor jou is? Woon onze voorlichting bij op donderdag 20 juni van 19.00-20.00 uur. De bijeenkomst is online. Ontmoet leden van het opleidingsteam en een alumnus en stel al je vragen.
training afname diagnostisch instrument
Trauma en PTSS hebben ernstige negatieve invloed op de ontwikkeling en het psychosociaal functioneren van kinderen en adolescenten. De signalering en indicatie van trauma gerelateerde klachten is dan ook van groot belang.
als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen
Aan schoolpsychologen wordt geregeld advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.