Diagnostiek met de FEAS
In deze cursus leren de deelnemers hoe zij optimaal gebruik kunnen maken van het diagnostisch observatie-instrument Functional Emotional Assessment Scale (FEAS), zoals ontwikkeld door Greenspan en Wieder (DIR/Floortime).
DAIMH staat voor Dutch Association for Infant Mental Health. De vereniging DAIMH is een platform voor iedereen die op professionele wijze betrokken is bij de geestelijke gezondheidszorg van 0 tot 6 jarigen en hun ouders. De DAIMH is onderdeel van een internationaal netwerk: de WAIMH (World Association for Infant Mental Health).
De DAIMH stimuleert de uitwisseling tussen de verschillende disciplines in dit werkveld en bevordert en erkent opleidingen op het gebied van de Infant Mental Health.
De DAIMH beheert een register van leden en specialisten op haar werkgebied.
In deze cursus leren de deelnemers hoe zij optimaal gebruik kunnen maken van het diagnostisch observatie-instrument Functional Emotional Assessment Scale (FEAS), zoals ontwikkeld door Greenspan en Wieder (DIR/Floortime).
Burn-out lijkt laatste decennia steeds vaker voor te komen. Veelal wordt de oorzaak in het individu gezocht: de persoon moet minder perfectionistisch zijn of assertiever. Maar het is steeds de werkomgeving waar de burn-out ontstaat.
Transdiagnostische aanpak om het vermogen tot zelfregulatie te ontwikkelen
Als professional in de zorg kun je regelmatig te maken krijgen met problemen van mensen waarbij naast de lichamelijke of psychische klachten een disfunctionele stressreactie speelt.
In deze 4-daagse cursus wordt gestart met een 3-daagse basiscursus waar het fundament gelegd zal worden voor de oplossingsgerichte manier van denken en werken. Na de driedaagse basiscursus volgt een verdiepende dag waarbij gekozen kan worden uit verschillende onderwerpen.
Neem kennis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten en neurobiologische verklaringsmechanismen rond de aanhoudende vermoeidheid, vaak op het niveau van uitputting, waarmee een groot aantal cliënten in zowel GGZ- als medische settings te kampen heeft.
Een verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere professionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?