Cultuursensitief werken
met het Culturele Interview en het Cultural Formulation Interview
alleen incompany aan te vragen
met het Culturele Interview en het Cultural Formulation Interview
alleen incompany aan te vragen
van de GGZ
alleen incompany aan te vragen
In de GGZ zijn we eraan gewend dat alles besproken kan worden. Toch is er in de spreekkamer lang niet altijd plaats voor een gesprek over de dood of de angst daarvoor.
Doordat mensen langer leven en minder vaak thuis sterven, lijkt de dood verder weg dan ooit.
incompanycursus van twee en halve dag
alleen incompany aan te vragen
Het ligt voor het oprapen, pak jij het op?
alleen incompany aan te vragen
Ingrijpende gebeurtenissen in de thuis- of schoolsituatie, bijvoorbeeld geweld, het overlijden van een ouder of een ernstig ongeluk tijdens een excursie hebben effect op het welbevinden van kinderen en jongeren.
alleen incompany aan te vragen
in samenwerking met Eduquality
alleen incompany aan te vragen
Door middel van passend onderwijs wil het Ministerie bereiken dat kinderen en jongeren met beperkingen zoveel als mogelijk thuisnabij onderwijs krijgen in het reguliere onderwijs.
Passend Onderwijs wordt door het ministerie als volgt gedefinieerd:
i.s.m. het Landelijke Expertisecentrum Dubbele Diagnose (LEDD)
alleen incompany aan te vragen
Psychiatrie en verslaving waren nog niet zo lang geleden gescheiden werelden. Maar vaak komt de problematiek samen en steeds vaker wordt een ‘dubbele diagnose’ gesteld. Hoe kan in de hulpverlening zo effectief mogelijk omgegaan worden met zo’n dubbele diagnose?
kort als het kan, lang als het moet
alleen incompany aan te vragen
efficiënt aansluiten bij verschillende fasen en problemen
alleen incompany aan te vragen
Begeleiding en coaching van leerlingen, leerkrachten, ouders en teams
alleen incompany aan te vragen
De afgelopen jaren ziet men toenemende belangstelling voor de oplossingsgerichte benadering: het wordt veel ingezet in therapie, coaching, management, organisatie-advies en natuurlijk ook in het onderwijs.