Geweldloos verzet en nieuwe autoriteit
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
agressief en destructief gedrag van kinderen stoppen
vervolgcursus
Je bent vaktherapeut en in je dagelijkse praktijk ben je gewend om vanuit een casusconceptualisatie doelgericht aan de slag te gaan. Toch zijn er cliënten waarbij je het gevoel hebt de mist in te gaan.
Transdiagnostische aanpak om het vermogen tot zelfregulatie te ontwikkelen
Als professional in de zorg kun je regelmatig te maken krijgen met problemen van mensen waarbij naast de lichamelijke of psychische klachten een disfunctionele stressreactie speelt.
achtergronden, diagnostiek en behandeling
Sensorische informatieverwerking speelt een essentiële rol in de sensomotorische en sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen. Als de sensorische informatieverwerking niet goed verloopt, kunnen uiteenlopende problemen ontstaan.
module 3: verdieping, volgens Pesso-Boyden (PBSP)
voor psychotherapeutisch werkende behandelaren
van (on)macht naar kracht!
Schoolteams worstelen met gedrag van leerlingen. Leraren voelen zich in de aanpak van probleemgedrag vaak klem zitten tussen twee uitersten: aan de ene kant is er corrigeren, toespreken, dreigen, straffen, een contract opstellen in de hoop om grip te krijgen op het gedrag van de leerling.
module 2: de therapie, volgens Pesso-Boyden (PBSP)
voor psychotherapeutisch werkende behandelaren
module 1: de basis, volgens Pesso-Boyden (PBSP)
De menselijke ervaring is belichaamd en is niet verdeeld in een scheiding van psyche en soma. In de verschillende vormen van psychotherapie komt er dan ook steeds meer aandacht voor het lichaam binnen de behandeling.