Leergang Professioneel Coachen
Onderdeel Coachen als Professie
van de acute fase tot terugvalpreventie
Executieve functies, de regelfuncties van ons gedrag, staan de laatste jaren sterk in de belangstelling. Maar wat bedoelen we ermee? En welke effecten hebben executieve functies op het leren en het gedrag van jongeren tussen 12 en 18 jaar?
In de Nederlandse praktijk ligt de nadruk op het verwerken van trauma door blootstelling van de patiënt aan het oorspronkelijke trauma (exposure behandeling en EMDR). Hierbij wordt minder ingegaan op de interpersoonlijke context en gevolgen die een heftige impact kunnen hebben.
kinderen en ouderschap na scheiding
interdisciplinaire benaderingen in onderwijs en zorg voor lhbtiq+ jongeren
In afgelopen jaren is er een toename van de zichtbaarheid van transgender en non-binaire personen in onze maatschappij. Op social media, in kranten en op tv komt het onderwerp meer en meer aan bod. Soms in genuanceerde vorm, maar minstens net zo vaak op polariserende wijze.
toepassing bij coaching en begeleiding
oftewel: Houd de zaag scherp!
Een verdiepingscursus
Welke technieken zet je als gedragswetenschapper in bij de begeleiding van ouders, leerkrachten en andere professionals met als doel hen te helpen de ontwikkeling van de cliënt of leerling te bevorderen of een duurzame attitudeverandering te bewerkstelligen?
Autist en puber... of puber en autist?