RINO amsterdam biedt online onderwijs tot 1 september. Lees meer informatie.

Het volledige aanbod in één oogopslag

Op zoek naar BIG-opleidingen?

De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie

Resultaten 1-10 van de 30
Planning is nog niet bekend, inschrijven is vrijblijvend.

Bij onderzoek van een (zeer) jong kind wordt voor het eerst meer systematisch diagnostisch gekeken naar het kind en de gezinscontext.

Psychosomatische klachten bij baby’s en peuters

signaal van een bedreigde ontwikkeling bij jonge kinderen

09 Feb 2021 - 06 Apr 2021
(driedaagse cursus)

Veel spugen, niet willen eten, aanhoudend huilen, niet slapen, moeilijk gedrag of obstipatie: deze problemen bij jonge kinderen van nul tot vier jaar gaan vaak samen met onderliggende problemen zoals een verstoorde ouder-kindrelatie.

Opleiding Schoolpsycholoog

tweejarige postacademische opleiding

De tweejarige postacademische opleiding schoolpsycholoog leidt psychologen en (ortho)pedagogen op voor het werken op het snijvlak van zorg en onderwijs.

Alles weten over Passend Onderwijs

in samenwerking met Eduquality

06 Nov 2020 - 06 Nov 2020
(eendaagse workshop )

Via de invoering van de wet op de zorgplicht per 2014 probeert het Ministerie te bereiken dat kinderen en jongeren met beperkingen zoveel als mogelijk thuisnabij onderwijs krijgen in het reguliere onderwijs. Vanuit die visie is Passend Onderwijs dan ook geen bezuinigingsoperatie.

Kindertekeningen

diagnostiek en behandeling

13 Nov 2020 - 27 Nov 2020
(tweedaagse cursus)

Na afloop van de tweedaagse workshop hebben de deelnemers een beeld hoe zij in hun eigen werksituatie kindertekeningen effectief kunnen gebruiken als middel om in contact te komen met kinderen en ter ondersteuning van diagnostiek en behandeling.

Projectieve methoden

bij diagnostiek van kinderen en adolescenten

08 Jan 2021 - 22 Jan 2021
(driedaagse cursus)

Na afloop van de cursus beschikken de deelnemers over voldoende kennis en praktische oefening om projectieve methoden effectief in hun diagnostisch repertoire te hanteren.

Planning is nog niet bekend, inschrijven is vrijblijvend.

De psychopathologie van (zeer) jonge kinderen komt in deze cursus uitgebreid aan de orde.

The AMBIANCE

assessment of atypical caregiver behaviors

Nader te bepalen
(two-day course)

Research findings show that the role of caregivers as attachment figure may be the most influential role in predicting socio-emotional outcome for children.

Nader te bepalen
(3-day workshop)

The WMCI and its two coding schemes can be used with caregivers from pregnancy to any child age.

Modified Interaction Guidance (MIG)

evidence-based intervention for attachment difficulties

Nader te bepalen
(one-day advanced workshop)

The Modified Interaction Guidance uses the principles of the traditional Interaction Guidance to improve sensitive responsiveness and promote secure attachment, but also focuses on reducing and/or eliminating caregiver ‘atypical’ behaviours associated with disorganized attachment.

Contact