Op zoek naar BIG-opleidingen?
De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie
De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie
Nederlandse kinderen zijn de gelukkigste ter wereld volgens het Unicef rapport van april 2016. Tegelijkertijd blijkt uit cijfers dat een groot aantal kinderen en jeugdigen in Nederland opgroeit onder moeilijke omstandigheden.
inhoud
Bij onderzoek van een (zeer) jong kind wordt voor het eerst meer systematisch diagnostisch gekeken naar het kind en de gezinscontext.
Via de invoering van de wet op de zorgplicht per 2014 probeert het Ministerie te bereiken dat kinderen en jongeren met beperkingen zoveel als mogelijk thuisnabij onderwijs krijgen in het reguliere onderwijs. Vanuit die visie is Passend Onderwijs dan ook geen bezuinigingsoperatie.
Na afloop van de cursus ben je op de hoogte van de stand van zaken met betrekking tot de diagnostiek van dyscalculie. Je hebt de nodige bekendheid met het nieuwste test instrumentarium. Je weet hoe je een diagnostisch dyscalculieonderzoek inricht en hoe je ouders en leerkrachten kunt adviseren bij...
Na afloop van de cursus Sociale vaardigheidstraining met groepen kinderen of groepen pubers wordt men in staat geacht om binnen de eigen werksituatie sociale vaardigheidstrainingen te geven aan groepen kinderen in de leeftijd van 6 tot 18 jaar.
Na afloop van de cursus - beschikken de deelnemers over de meest recente inzichten met betrekking tot EF bij leerlingen in het voortgezet onderwijs; - kunnen zij diagnostische conclusies trekken en de vertaalslag maken naar onderwijsbehoeften en begeleidingsplannen -* zijn zij in staat leraren,...
Na afloop van de cursus zijn de deelnemers in staat om de negatieve effecten van een problematische echtscheiding op kinderen te herkennen en weten zij hoe zij ouders en kinderen zo goed mogelijk kunnen adviseren en begeleiden.
Na afloop van de cursus zijn de deelnemers onder meer in staat om effectieve adviesgesprekken te voeren met ouders/verzorgers en leerkrachten
Aan het eind van de dag weet men hoe en wanneer het spel ingezet kan worden, welke therapeutische houding de behandelaar het beste kan aannemen tijdens het spelen van het spel en hoe eventuele problemen die zich bij het spelen van het spel kunnen voordoen op te lossen. Tevens heeft men zicht op de...