Op zoek naar BIG-opleidingen?
De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie
De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie
Via de invoering van de wet op de zorgplicht per 2014 probeert het Ministerie te bereiken dat kinderen en jongeren met beperkingen zoveel als mogelijk thuisnabij onderwijs krijgen in het reguliere onderwijs. Vanuit die visie is Passend Onderwijs dan ook geen bezuinigingsoperatie.
Na afloop van de cursus Sociale vaardigheidstraining met groepen kinderen of groepen pubers wordt men in staat geacht om binnen de eigen werksituatie sociale vaardigheidstrainingen te geven aan groepen kinderen in de leeftijd van 6 tot 18 jaar.
Elke hulpverlener wil zijn/haar cliënten helpen beter te leven. Elke therapeut wil resultaat. In deze opleiding leer je, ongeacht het behandelingsmodel dat je hanteert, hoe je de behandeling kunt optimaliseren door een oplossingsgerichte gespreksvoering.
Na afloop van de cursus zijn de deelnemers in staat om de negatieve effecten van een problematische echtscheiding op kinderen te herkennen en weten zij hoe zij ouders en kinderen zo goed mogelijk kunnen adviseren en begeleiden.
Na afloop van de cursus zijn de deelnemers onder meer in staat om effectieve adviesgesprekken te voeren met ouders/verzorgers en leerkrachten
Aan het eind van de dag weet men hoe en wanneer het spel ingezet kan worden, welke therapeutische houding de behandelaar het beste kan aannemen tijdens het spelen van het spel en hoe eventuele problemen die zich bij het spelen van het spel kunnen voordoen op te lossen. Tevens heeft men zicht op de...
Aan het eind van de cursus Kinder- en jeugdpsychopathologie zijn de deelnemers beter in staat om gestoord gedrag van kinderen en jeugdigen te onderkennen en gericht op te sporen.
Deze cursus is vol. Er zijn helaas nog geen andere data beschikbaar.
Mocht u vragen hebben neemt u dan contact op met rino.nl
Depressieve klachten, suïcidaliteit en zelfdestructief gedrag vormen een groot probleem voor hulpverleners in de GGZ, de huisartsenzorg, de jeugdzorg en het onderwijsveld.
Opbouw en hantering van het DSM-5 systeem en vergelijking met de DSM-IV.
Na afloop van de cursus heeft men begrip van de achterliggende theorie van het vijf-gesprekkenmodel. Men kan het model toepassen in de praktijk en kan waar nodig zelf varianten bedenken voor de eigen doelgroep.