Het volledige aanbod in één oogopslag

Op zoek naar BIG-opleidingen?

De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie

Resultaten 1-8 van de 8
Planning is nog niet bekend, inschrijven is vrijblijvend.

De psychopathologie van (zeer) jonge kinderen komt in deze cursus uitgebreid aan de orde.

Planning is nog niet bekend, inschrijven is vrijblijvend.

Bij onderzoek van een (zeer) jong kind wordt voor het eerst meer systematisch diagnostisch gekeken naar het kind en de gezinscontext.

Infant Mental Health - introductie

introductie workshop

Planning is nog niet bekend, inschrijven is vrijblijvend.
(tweedaagse workshop)

In deze workshop maken de deelnemers kennis met het vakgebied van Infant Mental Health.

24 Jun 2020 - 26 Jun 2020
(3-day workshop)

The WMCI and its two coding schemes can be used with caregivers from pregnancy to any child age.

Modified Interaction Guidance (MIG)

evidence-based intervention for attachment difficulties

27 Jun 2020 - 27 Jun 2020
(one-day advanced workshop)

The Modified Interaction Guidance uses the principles of the traditional Interaction Guidance to improve sensitive responsiveness and promote secure attachment, but also focuses on reducing and/or eliminating caregiver ‘atypical’ behaviours associated with disorganized attachment.

Diagnostiek met FEAS

bij kinderen van 0 tot 5 jaar en hun ouders

06 Mrt 2020 - 03 Apr 2020
(driedaagse cursus)
Deze cursus is reeds gestart.

In deze verdiepingscursus leren de deelnemers hoe zij optimaal gebruik kunnen maken van de diagnostische instrumenten Functional Emotional Assessment Scale (FEAS), zoals ontwikkeld door Greenspan en Wieder (DIR/Floortime), en de DC:0-5 (Diagnostic Classification Zero to FiveThree), bij het formuleren...

Deze cursus is reeds gestart. Er zijn nog andere data beschikbaar waarvoor inschrijven wel mogelijk is.

Overige startdata
23 Okt 2020

The AMBIANCE

assessment of atypical caregiver behaviors

22 Jun 2020 - 23 Jun 2020
(two-day course)

Research findings show that the role of caregivers as attachment figure may be the most influential role in predicting socio-emotional outcome for children.

Diagnostiek met FEAS

bij kinderen van 0 tot 5 jaar en hun ouders

23 Okt 2020 - 13 Nov 2020
(driedaagse cursus)
Nog enkele plaatsen beschikbaar.

In deze verdiepingscursus leren de deelnemers hoe zij optimaal gebruik kunnen maken van de diagnostische instrumenten Functional Emotional Assessment Scale (FEAS), zoals ontwikkeld door Greenspan en Wieder (DIR/Floortime), en de DC:0-5 (Diagnostic Classification Zero to FiveThree), bij het formuleren...

Contact