Het volledige aanbod in één oogopslag

Op zoek naar BIG-opleidingen?

De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie

Resultaten 1-10 van de 14
Planning is nog niet bekend, inschrijven is vrijblijvend.

Bij onderzoek van een (zeer) jong kind wordt voor het eerst meer systematisch diagnostisch gekeken naar het kind en de gezinscontext.

24 Jun 2020 - 26 Jun 2020
(3-day workshop)

The WMCI and its two coding schemes can be used with caregivers from pregnancy to any child age.

Modified Interaction Guidance (MIG)

evidence-based intervention for attachment difficulties

27 Jun 2020 - 27 Jun 2020
(one-day advanced workshop)

The Modified Interaction Guidance uses the principles of the traditional Interaction Guidance to improve sensitive responsiveness and promote secure attachment, but also focuses on reducing and/or eliminating caregiver ‘atypical’ behaviours associated with disorganized attachment.

Kortdurende interventies bij kinderen en jongeren volgens het PrOP model

efficiënt aansluiten bij verschillende fasen en problemen

07 Mei 2020 - 08 Mei 2020
(tweedaagse cursus)
Inschrijven onder voorbehoud

Het zelfstandig leren uitvoeren van een kordurende behandeling bij kinderen en jongeren.

Psychosomatische klachten bij baby’s en peuters

signaal van een bedreigde ontwikkeling bij jonge kinderen

09 Feb 2021 - 06 Apr 2021
(driedaagse cursus)

Veel spugen, niet willen eten, aanhoudend huilen, niet slapen, moeilijk gedrag of obstipatie: deze problemen bij jonge kinderen van nul tot vier jaar gaan vaak samen met onderliggende problemen zoals een verstoorde ouder-kindrelatie.

14 Mei 2020 - 11 Jun 2020
(driedaagse cursus)

inhoud

Projectieve methoden

bij diagnostiek van kinderen en adolescenten

08 Jan 2021 - 22 Jan 2021
(driedaagse cursus)

Na afloop van de cursus beschikken de deelnemers over voldoende kennis en praktische oefening om projectieve methoden effectief in hun diagnostisch repertoire te hanteren.

The AMBIANCE

assessment of atypical caregiver behaviors

22 Jun 2020 - 23 Jun 2020
(two-day course)

Research findings show that the role of caregivers as attachment figure may be the most influential role in predicting socio-emotional outcome for children.

Alles weten over Passend Onderwijs

in samenwerking met Eduquality

05 Jun 2020 - 05 Jun 2020
(eendaagse workshop )

Via de invoering van de wet op de zorgplicht per 2014 probeert het Ministerie te bereiken dat kinderen en jongeren met beperkingen zoveel als mogelijk thuisnabij onderwijs krijgen in het reguliere onderwijs. Vanuit die visie is Passend Onderwijs dan ook geen bezuinigingsoperatie.

Diagnostiek met FEAS

bij kinderen van 0 tot 5 jaar en hun ouders

23 Okt 2020 - 13 Nov 2020
(driedaagse cursus)
Nog enkele plaatsen beschikbaar.

In deze verdiepingscursus leren de deelnemers hoe zij optimaal gebruik kunnen maken van de diagnostische instrumenten Functional Emotional Assessment Scale (FEAS), zoals ontwikkeld door Greenspan en Wieder (DIR/Floortime), en de DC:0-5 (Diagnostic Classification Zero to FiveThree), bij het formuleren...

Contact