Het volledige aanbod in één oogopslag

Op zoek naar BIG-opleidingen?

De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie

Resultaten 1-9 van de 9
Planning is nog niet bekend, inschrijven is vrijblijvend.

De psychopathologie van (zeer) jonge kinderen komt in deze cursus uitgebreid aan de orde.

Modified Interaction Guidance (MIG)

evidence-based intervention for attachment difficulties

27 Jun 2020 - 27 Jun 2020
(one-day advanced workshop)

The Modified Interaction Guidance uses the principles of the traditional Interaction Guidance to improve sensitive responsiveness and promote secure attachment, but also focuses on reducing and/or eliminating caregiver ‘atypical’ behaviours associated with disorganized attachment.

Psychosomatische klachten bij baby’s en peuters

signaal van een bedreigde ontwikkeling bij jonge kinderen

Nader te bepalen
(driedaagse cursus)

Veel spugen, niet willen eten, aanhoudend huilen, niet slapen, moeilijk gedrag of obstipatie: deze problemen bij jonge kinderen van nul tot vier jaar gaan vaak samen met onderliggende problemen zoals een verstoorde ouder-kindrelatie.

Seksuele vorming, gewoon doen!

Bij kinderen en jongeren met een (licht) verstandelijke beperking

18 Mrt 2020 - 08 Apr 2020

Seksuele vorming, gewoon doen! Ook bij kinderen en jongeren met een (licht) verstandelijke beperking.

The AMBIANCE

assessment of atypical caregiver behaviors

22 Jun 2020 - 23 Jun 2020
(two-day course)

Research findings show that the role of caregivers as attachment figure may be the most influential role in predicting socio-emotional outcome for children.

24 Jun 2020 - 26 Jun 2020
(3-day workshop)

The WMCI and its two coding schemes can be used with caregivers from pregnancy to any child age.

Infant Mental Health - introductie

introductie workshop

Planning is nog niet bekend, inschrijven is vrijblijvend.
(tweedaagse workshop)

In deze workshop maken de deelnemers kennis met het vakgebied van Infant Mental Health.

Kortdurende interventies bij kinderen en jongeren volgens het PrOP model

efficiënt aansluiten bij verschillende fasen en problemen

07 Mei 2020 - 08 Mei 2020
(tweedaagse cursus)

Het zelfstandig leren uitvoeren van een kordurende behandeling bij kinderen en jongeren.

Planning is nog niet bekend, inschrijven is vrijblijvend.

Bij onderzoek van een (zeer) jong kind wordt voor het eerst meer systematisch diagnostisch gekeken naar het kind en de gezinscontext.

Contact