Werken met STiP 5.1 en SCID-5-P
leren interviewen op 2 niveaus van persoonlijkheidsfunctioneren
Er is toenemende aandacht voor meer dimensioneel kijken naar persoonlijkheidsfunctioneren. Het vaststellen of er sprake is van een persoonlijkheidsstoornis kan worden voorafgegaan door het dimensioneel én kwantitatief vaststellen van structureel persoonlijkheidsfunctioneren.
Try to ACT!
Acceptance and Commitment Therapy voor vaktherapeuten
Quickstart didactiek
Hoe werkt “leren”? In deze workshop staan we stil bij een aantal kernprincipes van didactiek.
Systeemtherapie: verdieping
Verbreden, Vertragen, Verdiepen en Verbinden
Kinderen/jongeren met Aanhoudende Lichamelijke Klachten (ALK)
een integratief behandelmodel
Groepsdynamica-groepstherapie
de professionele basis voor elke groepstherapeut in de gezondheidszorg
Na afloop van dit traject ben je in staat om groepsfenomenen te herkennen en te hanteren en zelfstandig of in co-therapie gespreksgroepen te begeleiden of specifiek vaktherapeutische groepstherapieformats uit te voeren. De basiscursus Groepsdynamica is het eerste onderdeel van de opleiding t
Burn-out begrijpen, voorkomen en behandelen
in het samenspel van organisatie en individu
Burn-out lijkt laatste decennia steeds vaker voor te komen. Veelal wordt de oorzaak in het individu gezocht: de persoon moet minder perfectionistisch zijn of assertiever. Maar het is steeds de werkomgeving waar de burn-out ontstaat.
Autisme in de puberteit
Autist en puber... of puber en autist?