Het volledige aanbod in één oogopslag
Schoolpsycholoog

De tweejarige postacademische opleiding schoolpsycholoog leidt psychologen en (ortho)pedagogen op voor het werken op het snijvlak van zorg en onderwijs. Het werkterrein van de schoolpsycholoog strekt zich uit over de volle breedte van individuele (leer)problematiek tot en met het (mede) bepalen van bovenschools beleid. Voor schoolpsychologen die de opleiding al afgerond hebben heeft RINO amsterdam een brede keus aan nascholingen met accreditatie.

Op zoek naar BIG-opleidingen?

De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie

Resultaten 1-10 van de 38

Oplossingsgericht werken in het onderwijs

Begeleiding en coaching van leerlingen, leerkrachten, ouders en teams

10 Sep 2018 - 26 Nov 2018
(vijfdaagse cursus)
Deze cursus is reeds gestart.

Aan het eind van deze training beschikt men over kennis van de belangrijke vooronderstellingen van het oplossingsgerichte model en de verschillen met probleemgerichte benadering. Men is in staat om de belangrijke interventies en technieken van de oplossingsgerichte werkwijze toe te passen bij het...

Deze cursus is reeds gestart. Er zijn nog andere data beschikbaar waarvoor inschrijven wel mogelijk is.

Overige startdata
11 Jan 2019

Alles weten over Passend Onderwijs

in samenwerking met Eduquality

Wordt gepland 1e helft 2019, inschrijving is vrijblijvend
(tweedaagse workshop )

Via de invoering van de wet op de zorgplicht per 2014 probeert het Ministerie te bereiken dat kinderen en jongeren met beperkingen zoveel als mogelijk thuisnabij onderwijs krijgen in het reguliere onderwijs. Vanuit die visie is Passend Onderwijs dan ook geen bezuinigingsoperatie.

Effectief leerkrachtgedrag bewerkstelligen

als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen

01 Jul 2019 - 15 Jul 2019
(driedaagse cursus)

Gedragsverandering bewerkstelligen bij leerkrachten

Overige startdata
06 Mei 2019

Sociale vaardigheidstraining met groepen kinderen of (LVB) jongeren

in behandelsetting en in onderwijssituatie

Nader te bepalen
(vierdaagse cursus)

Na afloop van de cursus Sociale vaardigheidstraining met groepen kinderen of groepen pubers wordt men in staat geacht om binnen de eigen werksituatie sociale vaardigheidstrainingen te geven aan groepen kinderen in de leeftijd van 6 tot 18 jaar.

Executieve Functies

bij leerlingen in het voortgezet onderwijs

02 Apr 2019 - 16 Apr 2019
(tweedaagse cursus )

Na afloop van de cursus: beschikken de deelnemers over de meest recente inzichten met betrekking tot EF bij leerlingen in het voortgezet onderwijs...

Autisme in de puberteit

Autist en puber... of puber en autist?

Wordt gepland 2e helft 2019 Inschrijven is vrijblijvend.
(tweedaagse)

Cursisten kunnen na deze cursus beter stilstaan bij hun positie als behandelaar. Ze zijn in staat ruimte te creëren om na te denken en behandel(on)mogelijkheden te overwegen, daar waar de jongeren en hun omgeving vaak schreeuwen om een snelle verbetering.

Onderwijsinhoudelijke veranderingsprocessen in de school: hoe pak jij dit aan?

Onderwijsinhoudelijke veranderingsprocessen in de school: hoe pak jij dit aan?

18 Mrt 2019 - 15 Apr 2019
(driedaagse cursus)

Onderwijsinhoudelijke veranderprocessen in de school: hoe pak jij dit aan?

Opleiding Schoolpsycholoog

tweejarige postacademische opleiding

De tweejarige postacademische opleiding schoolpsycholoog leidt psychologen en (ortho)pedagogen op voor het werken op het snijvlak van zorg en onderwijs.

Deze cursus is reeds gestart. Er zijn helaas nog geen andere data beschikbaar.

Mocht u vragen hebben neemt u dan contact op met rino.nl

04 Feb 2019 - 18 Mrt 2019

Een interactieve vorm van coachen aan de hand van filmopnames waarbij de kracht van het beeld het werk doet.

Kom maar op - ik ben Top! No Prob, ik kom voor mezelf op!

Assertiviteitstraining op basis van het PrOP model, voor kinderen van 9 tot 16...

07 Jun 2019 - 07 Jun 2019
(eendaagse train-de-trainer)

In 2010 verscheen het stappenplan ‘Kortdurende psychologische interventies voor de eerste lijn’ bij kinderen en jongeren (Debruyne et al, 2010). Dit model is generalistisch en richt zich op psychische problemen bij kinderen en jongeren.

Contact