Op zoek naar BIG-opleidingen?
De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie
De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie
Via de invoering van de wet op de zorgplicht per 2014 probeert het Ministerie te bereiken dat kinderen en jongeren met beperkingen zoveel als mogelijk thuisnabij onderwijs krijgen in het reguliere onderwijs. Vanuit die visie is Passend Onderwijs dan ook geen bezuinigingsoperatie.
Na afloop van de cursus ben je op de hoogte van de theoretische achtergrond van de behandeling van rekenproblemen. Kun je een effectief handelingsplan opstellen en uitvoeren en weet je welke materialen wel en niet geschikt zijn. Je leert hoe je ouders en leerkrachten adviseert bij dyscalculie en andere...
Deze cursus vormt een verdieping op de basiscursus ‘Omgaan met vermoedens van kindermishandeling en huiselijk geweld’. Hoe ouderschapskennis en inzicht in intergenerationele patronen van geweld en verwaarlozing kunnen helpen om de cirkel te doorbreken.
De driedaagse training omvat de tweedaagse geautoriseerde training voor professionals, op het gebied van de DC 0 - 5, zoals ontwikkeld door Amerikaanse en internationale experts.
Gedragsverandering bewerkstelligen bij leerkrachten
Na afloop van de cursus Sociale vaardigheidstraining met groepen kinderen of groepen pubers wordt men in staat geacht om binnen de eigen werksituatie sociale vaardigheidstrainingen te geven aan groepen kinderen in de leeftijd van 6 tot 18 jaar.
Bij onderzoek van een (zeer) jong kind wordt voor het eerst meer systematisch diagnostisch gekeken naar het kind en de gezinscontext.
Ook vluchtelingenkinderen hebben recht op onderwijs. Hoe pak je de psychosociale ondersteuning van deze kinderen het beste aan, vanuit je rol als leerkracht of schoolpsycholoog?
Na afloop van de cursus heeft men begrip van de achterliggende theorie van het vijf-gesprekkenmodel. Men kan het model toepassen in de praktijk en kan waar nodig zelf varianten bedenken voor de eigen doelgroep.
Aan het eind van de dag weet men hoe en wanneer het spel ingezet kan worden, welke therapeutische houding de behandelaar het beste kan aannemen tijdens het spelen van het spel en hoe eventuele problemen die zich bij het spelen van het spel kunnen voordoen op te lossen. Tevens heeft men zicht op de...