Het volledige aanbod in één oogopslag

Op zoek naar BIG-opleidingen?

De RINO biedt BIG-opleidingen aan tot GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut. Meer informatie

Resultaten 1-10 van de 19
24 Jun 2020 - 26 Jun 2020
(3-day workshop)

The WMCI and its two coding schemes can be used with caregivers from pregnancy to any child age.

Modified Interaction Guidance (MIG)

evidence-based intervention for attachment difficulties

27 Jun 2020 - 27 Jun 2020
(one-day advanced workshop)

The Modified Interaction Guidance uses the principles of the traditional Interaction Guidance to improve sensitive responsiveness and promote secure attachment, but also focuses on reducing and/or eliminating caregiver ‘atypical’ behaviours associated with disorganized attachment.

Psychosomatische klachten bij baby’s en peuters

signaal van een bedreigde ontwikkeling bij jonge kinderen

09 Feb 2021 - 06 Apr 2021
(driedaagse cursus)

Veel spugen, niet willen eten, aanhoudend huilen, niet slapen, moeilijk gedrag of obstipatie: deze problemen bij jonge kinderen van nul tot vier jaar gaan vaak samen met onderliggende problemen zoals een verstoorde ouder-kindrelatie.

Ouders coachen in FloorPlay

via spel contact leggen met jonge kinderen met ontwikkelingsproblemen

04 Jun 2020 - 18 Jun 2020
(tweedaagse cursus)
Deze cursus is volgeboekt.

De cursist wordt sensitief voor de mogelijkheden, uitdagingen en ambivalenties bij ouders en kinderen. De cursist leert aansluiting te vinden bij ouders en kinderen. De cursist helpt ouders hun kind te begeleiden in zijn of haar spel en ontwikkeling en te reageren op het gedrag in allerlei dagelijkse...

Deze cursus is vol. Er zijn nog andere data beschikbaar waarvoor inschrijven wel mogelijk is.

Overige startdata
04 Nov 2020

Ouders coachen in FloorPlay

via spel contact leggen met jonge kinderen met ontwikkelingsproblemen

04 Nov 2020 - 11 Nov 2020
(tweedaagse cursus)

De cursist wordt sensitief voor de mogelijkheden, uitdagingen en ambivalenties bij ouders en kinderen. De cursist leert aansluiting te vinden bij ouders en kinderen. De cursist helpt ouders hun kind te begeleiden in zijn of haar spel en ontwikkeling en te reageren op het gedrag in allerlei dagelijkse...

Overige startdata
04 Jun 2020

Spel en FloorPlay

observeren van interactief spelgedrag

04 Sep 2020 - 02 Okt 2020
(driedaagse cursus)
Deze cursus is volgeboekt.

Ouders leren op een speelse manier de ontwikkeling van hun kind te stimuleren.

Deze cursus is vol. Er zijn nog andere data beschikbaar waarvoor inschrijven wel mogelijk is.

Overige startdata
17 Apr 2020
13 Nov 2020

FloorPlay Introductiedag

kinderen die speciale aandacht nodig hebben

16 Jun 2020 - 16 Jun 2020
(introductiedag)
Inschrijven onder voorbehoud

Deze introductiedag vormt samen met de online module Introductie FloorPlay de Blended cursus Introductie FloorPlay. FloorPlay is een effectieve manier om kinderen met ontwikkelingsproblemen, waaronder autisme, te begeleiden en hun ontwikkeling te stimuleren.

Overige startdata
07 Apr 2020
25 Sep 2020
06 Nov 2020

Diagnostiek met FEAS

bij kinderen van 0 tot 5 jaar en hun ouders

06 Mrt 2020 - 03 Apr 2020
(driedaagse cursus)
Deze cursus is reeds gestart.

In deze verdiepingscursus leren de deelnemers hoe zij optimaal gebruik kunnen maken van de diagnostische instrumenten Functional Emotional Assessment Scale (FEAS), zoals ontwikkeld door Greenspan en Wieder (DIR/Floortime), en de DC:0-5 (Diagnostic Classification Zero to FiveThree), bij het formuleren...

Deze cursus is reeds gestart. Er zijn nog andere data beschikbaar waarvoor inschrijven wel mogelijk is.

Overige startdata
23 Okt 2020

The AMBIANCE

assessment of atypical caregiver behaviors

22 Jun 2020 - 23 Jun 2020
(two-day course)

Research findings show that the role of caregivers as attachment figure may be the most influential role in predicting socio-emotional outcome for children.

27 Okt 2020 - 26 Nov 2020
(driedaagse cursus)

In deze cursus maak je kennis met een breed referentiekader van waaruit druk en impulsief gedrag begrepen kan worden en behandeld. Je leert problemen van kinderen met druk gedrag en hun ouders begrijpen vanuit een perspectief waarin ook betekenisgeving en relationele ervaringen betrokken worden. Een...

Contact